Předmět Jazyková problematika v multikult. vých. (KCD / C3MKV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / C3MKV - Jazyková problematika v multikult. vých., Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Obsah seminářů:1. Diverzifikace české společnosti na základě etnicity (aktuální stav), vývojové tendence.2. Osobnost pedagoga v souvislosti s multikulturní komunikací.3. Specifika zvukové roviny češtiny (na základě popisu SERR).4. Specifika morfologické roviny češtiny (na základě popisu SERR).5. Specifika syntaktické a sémantické roviny (na základě popisu SERR).6. Nejčastější strategie vzájemného porozumění mezi českým učitelem a jinojazyčným žákem, komunikační blokátory.7. Tvorba studijního plánu pro jinojazyčné žáky, metodika výuky češtiny jako cizího jazyka, studijní úlevy poskytované žákům-cizincům, učebnice českého jazyka pro cizince.Stěžejní část seminářů však bude věnována samostatným výstupům studentů na předem určené téma.
Získané způsobilosti
Student bude na základě nově nabytých vědomostí schopen přemýšlet nad způsoby a možnostmi efektivní jazykové komunikace cizinců v majoritní české společnosti.
Literatura
ŠINDELÁŘOVÁ, J. Čeština jako cizí jazyk v evropském kontextu. Ústí nad Labem: UJEP, 2008. HRUBÁ, J. Čeština pro děti cizinců: metodika výuky českého jazyka dětí z minoritních skupin. Brno: MSD, 2004. ČADSKÁ, M. A KOL. K některým problémům výuky češtiny jako cizího jazyka. Praha: ÚJOP UK, 1997. SEKEROVÁ, K. Realizace výukového dialogu v odličném sociokulturním a jazykovém prostředí. Ostrava: PdF OU, 2009. ŠIŠKOVÁ, T. Menšiny a migranti v České republice. Praha: Portál, 2001. PRŮCHA, J. Multikulturní výchova. Teorie - praxe - výzkum. Praha : ISV, 2001. GAVORA, P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno, Paido, 2005.
Požadavky
K udělení zápočtu se vyžaduje pravidelná účast v seminářích (70 %) a plnění průběžně zadávaných úkolů.Socrates-Erasmus formou samostatné přípravy, konzultací elektronickou cestou a vypracování seminární práce.Bodové hodnocení:Účast ve výuce: 0 - 20 bodůPlnění průběžně zadávaných úkolů: 0- 80 bodůBodové hodnocení:100 - 60 bodů splnil 59 - 0 bodů nesplnil
Garant
doc. PhDr. Eva Höflerová, Ph.D.