Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Slovo a obraz v komunikaci s dětmi 1 (KCD / C3SO1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / C3SO1 - Slovo a obraz v komunikaci s dětmi 1, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Program seminářů:1. Leporelo a jeho funkce ve vztahu k předčtenářskému období dítěte; obrázková kniha, vztah slova a obrazu, seznámení s předními českými tvůrci obrázkové knihy2. Folklorní tvorba a její ilustrační doprovod3. Symbióza obrazu a básnického slova v tvorbě pro děti4.-5. Inspirace obrazem (česká poezie inspirovaná výtvarnou tvorbou)6. Umělci slova a obrazu (zaměření na knižní tituly jako výslednice uměleckých snah jediného tvůrce - např. Josef Čapek, Daisy Mrázková, Jiří Trnka)

Získané způsobilosti

- znalost některých integrovaných žánrů LPM- znalost některých významných představitelů české ilustrace- znlost některých uměleckých pojetí vazby slova a obrazu v české LPM- znalost hodnotících elementů v reflexi uměleckého působení slova a obrazu- schopnost analytického přístupu k publikacím daných žánrů a daného zaměření- kompetence komunikační a interakční

Literatura

URBANOVÁ, S. Děti a poezie. Ostrava: PdF OU, 1986. URBANOVÁ, S. - ROSOVÁ, M. Historický vývoj žánrů literatury pro mládež. Žánry, osobnosti, díla. Ostrava: OU, 2003. URBANOVÁ, S. Meadry a metamorfózy dětské literatury. Olomouc: Votobia, 2003. URBANOVÁ, S. A KOL. Sedm klíčů k otevření literatury pro děti a mládež v 90. letech 20. století. Olomouc: Votobia, 2004. ISBN 80-7042-668-3.HOLEŠOVSKÝ, F. Čeští ilustrátoři v současné knize pro děti a mládež. Praha: Albatros, 1989. ŠUBRTOVÁ, M. Kapitoly ze světové literatury pro děti a mládež. Brno: MU, 1998. GENČIOVÁ, M. Literatura pro děti a mládež. Praha: SPN, 1984. GEJGUŠOVÁ, I. - KUBECZKOVÁ, O. Nové pohledy na českou literaturu a její vyučování. Ostrava: OU, 2004. ISBN 80-7368-015-7.CHALOUPKA, O. - NEZKUSIL, V. Vybrané kapitoly z teorie dětské literatury 3. Praha: Albatros, 1979. URBANOVÁ, S. Figury a figurace. Ostrava, 2010. ŠUBRTOVÁ, M. Pohádkové příběhy 2000 - 2010. Brno, 2011. URBANOVÁ, S. Pohyby/ Movimientos. Ostrava, 2010.

Požadavky

Vedle pečlivé přípravy a aktivní účasti na seminářích studenti odevzdají v písemné podobě analýzu (rozsah cca 3 strany) na zvolené téma. K analýze se nabízí vztah básnického textu a výtvarného doprovodu na vybraném knižním titulu.Bodový systém1) seminární úkol (zahrnuje studium primární a sekundární literatury) - 0 - 70 bodů2) aktivní účast na semináři - 0 - 30 bodů100 - 60 bodů vyhověl 59 - 0 bodů nevyhověl

Garant

doc. PhDr. Ivana Gejgušová, Ph.D.