Předmět Slovo a obraz v komunikaci s dětmi 2 (KCD / C3SO2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / C3SO2 - Slovo a obraz v komunikaci s dětmi 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Program seminářů:1. Autorská pohádka a funkčnost ilustrace v rozvoji dětské fantazie2. Příběhová próza a její ilustrační doprovod (zobrazení dětského hrdiny); dívčí próza a obraz světa dívčí hrdinky3. Dobrodružný román a dynamické pojetí jeho ilustračního doprovodu4. Přírodní tematika v symbióze slova a obrazu5. Historická tematika a nauková funkce její ilustrace6. Dětské encyklopedie: specifičnost vztahu obrazu a slova
Získané způsobilosti
- znalost některých integrovaných žánrů LPM- znalost některých významných představitelů české ilustrace- znalost některých uměleckých pojetí vazby slova a obrazu v české LPM- znalost hodnotících elementů v reflexi uměleckého působení slova a obrazu- schopnost analytického přístupu k publikacím daných žánrů a daného zaměření- kompetence komunikační a interakční
Literatura
URBANOVÁ, S. - ROSOVÁ, M. Historický vývoj žánrů literatury pro mládež. Žánry, osobnosti, díla. Ostrava: OU, 2003. URBANOVÁ, S. Meadry a metamorfózy dětské literatury. Olomouc: Votobia, 2003. URBANOVÁ, S. A KOL. Sedm klíčů k otevření literatury pro děti a mládež v 90. letech 20. století. Olomouc: Votobia, 2004. ISBN 80-7042-668-3.HOLEŠOVSKÝ, F. Čeští ilustrátoři v současné knize pro děti a mládež. Praha: Albatros, 1989. ŠUBRTOVÁ, M. Kapitoly ze světové literatury pro děti a mládež. Brno: MU, 1998. URBANOVÁ, S. - KOVALČÍK, Z. Minimum z literatury pro děti a mládež. Ostrava: Scholaforum, 1996. GEJGUŠOVÁ, I. - KUBECZKOVÁ, O. Nové pohledy na českou literaturu a její vyučování. Ostrava: OU, 2004. ISBN 80-7368-015-7.GEJGUŠOVÁ, I. Osobnosti a díla světové literatury pro děti a mládež. Ostrava: OU, 2002. ISBN 80-7042-223-8.CHALOUPKA, O. - NEZKUSIL, V. Vybrané kapitoly z teorie dětské literatury 3. Praha: Albatros, 1979. URBANOVÁ, S. Figury a figurace. Ostrava, 2010. TOKÁR, M. Ilustrácia a názornosť. Prešov, 1998.
Požadavky
Vedle pečlivé přípravy a aktivní účasti na seminářích studenti odevzdají v písemné podobě analýzu (rozsah cca 3 strany) na zvolené téma. K analýze se nabízí buď funkce ilustračního doprovodu ve vybraném knižním titulu, nebo sledování tvorby jediného ilustrátora z hlediska žánrového zařazení ilustrovaných knih, věku příjemců knih, poetiky textu apod.Bodový systém1) seminární úkol (zahrnuje studium primární a sekundární literatury) - 0 - 70 bodů2) aktivní účast na semináři - 0 - 30 bodů100 - 60 bodů vyhověl 59 - 0 bodů nevyhověl
Garant
doc. PhDr. Ivana Gejgušová, Ph.D.