Předmět Základy komunikačních dovedností (KCD / C3ZKD)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / C3ZKD - Základy komunikačních dovedností, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Program seminářů:1. Dialogický charakter komunikace (typologie rozhovorů). Vztah jazykové a nejazykové složky.2. Komunikace a vnímání, umění naslouchat, Vnímání mluveného textu, zachycení v písemné podobě.3. Neverbální komunikace a její výrazové prostředky (body language, signály mimiky apod.).4. Příprava veřejného projevu, téma a účel, teze.5. Produkce a posouzení vlastních řečových projevů.6. Psaný projev jako komunikační dovednost.7. Komunikace mluvčích s rozdílnou kompetenční úrovní; cíl komunikace ve škole a pomáhajících institucích.
Získané způsobilosti
Schopnost komentovat mluvený a psaný projev, stanovit korekční postupy. Vedení záznamu o vývoji vlastních poznatků.
Literatura
Svobodová, J; Adámková, I.; Bogoczová, I.; Jandová, E.; Metelková Svobodová, R.; Svobodová, D. Fenomén spisovnosti v současné české jazykové situaci. Ostrava, 2011. ISBN 978-80-7464-019-3.HUBÁČEK, J. Kultura mluvené řeči. Ostrava: PdF OU, 1980. HAUSENBALS, K. Naše řeč. Praha, 1991. JANOUŠEK, J. Společná činnost a komunikace. Praha: Svoboda, 1984. HŮRKOVÁ, J. Česká výslovnostní norma. Praha: Scientia, 1995. ISBN 80-85827-93-X.TOMAN, J. Jak dobře mluvit. Praha, 1981. HOFFMANNOVÁ, J. - MÜLLEROVÁ, O. Kapitoly o dialogu. Praha, 1994. KOŘENSKÝ, J. Komplexní analýza komunikačního procesu a textu. České Budějovice, 1999. VÁVRA, V. Mluvíme beze slov. Praha: Panorama, 1990. VYGOTSKIJ, L. S. Myšlení a řeč. Praha: SPN, 1970. NEBESKÁ, I. Úvod do psycholingvistiky. Praha: H&H, 1992. NOVÁK, R. (ed.). Prostor pro češtinu. Ostrava: OU, 2011.
Požadavky
Aktivní účast na konaných seminářích a průběžná příprava na ně, která zajistí diskusní charakter výuky. Plnění průběžně zadávaných úkolů, které vyústí ve zpracování seminární práce.Student zpracuje seminární práci dle zadaných požadavků (upřesněno vždy vyučujícím na počátku každého semestru), za niž má možnost získat max. 100 bodů. Podle kvality zpracování práce se odvíjí také bodové hodnocení a udělení zápočtu:100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno
Garant
doc. PhDr. Radana Metelková Svobodová, Ph.D.