Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Aktuální otázky literárněvěd. bohemist. (KCD / DPLB)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / DPLB - Aktuální otázky literárněvěd. bohemist., Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Literatura

URBANOVÁ, S. Alba - nový knižní fenomén. In Studia Slavica XVIII. 2014. MIKO, F. Analýza literárného diela. Bratislava: Veda, 1987. POLÁČEK, J. (ed.). Cesty současné literatury pro děti a mládež: tradice a inovace. Brno: BM Typo, 2003. JANKOVIČ, M. Cesty za smyslem literárního díla. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1013-2.LIBA, P. Čitateľ a literárny proces. Bratislava: Tatran, 1987. SLADOVÁ, J. a kol. Dětství a dospívání v současné literatuře pro děti a mládež. Olomouc: UP, 2014. ISBN 978-80-244-4025-5.JANKOVIČ, M. Dílo jako dění smyslu. Praha: Pražská imaginace, 1992. ISBN 80-7110-060-9.FREIRE, P. Edication for Critical Consciousness. New York: The Continuum Publ.Comp, 1989. ISBN 80-8264-0007-8.URBANOVÁ, S. Figury a figurace: studie o ilustracích, obrázkových knihách, albech, keporeloch a komiksech. Ostrava: OU, ÚRS, 2010. ISBN 978-807368-859-2.EAGLETON, T. Haw to Read a Poem. Malden: Blackwell Publishing, 2007. ISBN 978-140-515141-2.NOVÁK, R. (ed.). Hodnoty v literatuře a současném čtenářství. Ostrava: OU, 2013. ISBN 978-80-7664-476-4.EAGLETON, T. Idea kultury. Brno: Host, 2001. ISBN 80-7294-026-0.MISTRÍK, E. a kol. Kultúra a multikultúrna výchova. Bratislava: Iris, 1999. ISBN 80-8877-881-6.JIRÁK, J. Média a společnost. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-697-7.HOLÝ, J. Možnosti interpretace. Olomouc: Periplum, 2002. ISBN 80-8662-402-1.HODROVÁ, D. a kol...na okraji chaosu (Poetika literárního díla 20. století). Praha: Torst, 2001. ISBN 80-7215-140-1.CHALOUPKA, O. O literatuře pro děti. Praha: Československý spisovatel, 1989. RAKÚS, S. Poetika prozaického textu. Bratislava: Slovenský spisovateĺ, 1995. ISBN 80-8903-826-3.HANRATTY, B. Poetry and Gender. Research Papers in Education, 26(4), s. 413-426. 2011. ŠUBRTOVÁ, M. a kol. Pohádkové příběhy v české literatuře pro děti a mládež 1990 - 2010. Brno: MU, 2011. ISBN 978-80-210-5692-3.NOVÁK, R. (ed.). Prostor pro češtinu. Ostrava: OU, 2011. ISBN 978-80-7464-004-9.KULDANOVÁ, P., NOVÁK, R. (eds.). Překracování hranic obvyklosti. Ostrava: OU, 2010. ISBN 978-80-7368-920-9.CHALOUPKA, O. Rodina a počátky dětského čtenářství. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85865-40-8.CHALOUPKA, O. Rozvoj dětského čtenářství. Praha: Albatros, 1992. URBANOVÁ, S. A KOL. Sedm klíčů k otevření literatury pro děti a mládež v 90. letech 20. století. Olomouc: Votobia, 2004. ISBN 80-7042-668-3.KUBECZKOVÁ, O. Smrt a dítě: existenciální motivika v české literatuře pro děti a mládež. Ostrava: OU, 2013. ISBN 978-80-7464-278-4.KUBECZKOVÁ, O. Současná literatura pro malé děti a její umělecká hodnota. Ostrava, 2013. ISBN 978-80-7464-004-9.TOMAN, J. Současný prepubescentní čtenář a jeho proměny. In Čtením ke vzdělávání. Praha: Svoboda Servis, 2004. HOLÝ, J. Šoa a holocaust ve středoevropských literaturách. Příloha časopisu Host. 2007. LOTMAN, J. Štruktúra umeleckého textu. Bratislava: Tatran, 1990. ISBN 80-2220-188-X.HOLÝ, J. Téma holokaustu v české literatuře. Český jazyk a literatura 2008/2009. 2008. ŠUBRTOVÁ, M. Tematika smrti v české a světové próze pro děti a mládež. Brno: MU, 2007. ISBN 978-80-210-4413-5.HARPÁŃ, M. Teória literatúry. Bratislava:Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 1995. ISBN 80-85684-05-5.ŠTOCHL, M. Teorie literární komunikace. Praha: Akropolis, 2005. ISBN 80-8690-309-5.WELLEK, R., WARREN, A. Teorie literatury. 1996. ISBN 80-7198-150-8.WELLEK, R., WARREN, A. Teorie literatury. Olomouc: Votobia, 1996. ISBN 80-7198-150-8.LOTMAN, J. Text a kultúra. Bratislava: Archa, 1994. TOMAN, J. Trivialita a kýč v literatuře pro děti a mládež. Brno: CERM, 2000. ISBN 80-7204-140-1.KOL. AUTORŮ. Umění a nová média. Brno: MU, 2011. ISBN 978-80-210-5639-8.MANDYS, P. a kol. 2x 101 knih pro děti a mládež. Praha: Albatros, 2013. ISBN 978-80-00-03336-5.

Požadavky

Student zpracuje seminární práci věnovanou problematice didaktické transformace nových literárněvědných poznatků (se zaměřením na literatury pro děti a mládež) a jejich využití ve školní praxi. Pozornost bude věnována některému z literárních žánrů, u něhož došlo v posledním období k výrazným proměnám, nebo vybrané aktuální tematice v tvorbě pro děti a mládež v české i světové literární produkci. Hlavní zřetel bude brán na to, jak je možno nové odborné poznatky funkčně včlenit do výuky literatury při respektování didaktických principů, zvláště principu zřetele k věkovým zvláštnostem žáků a přiměřené náročnosti. Téma seminární práce bude blíže specifikováno po konzultaci s vyučujícím (i s ohledem na předpokládané téma disertační práce studenta).

Garant

doc. PhDr. Ivana Gejgušová, Ph.D.