Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Tvorba a využití učebního textu (KCD / FPTUT)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / FPTUT - Tvorba a využití učebního textu, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Studenti se v předmětu učí propojit vědomosti a dovednosti z oblasti humanitního i technického typu. Jsou poučeni o základních vlastnostech účinného textu a o principu hypertextu. Zvolené odborné téma zpracují jako učební text uspořádaný algoritmicky. Poté vytvoří s použitím znalostí a dovedností z oblasti informačních technologií vlastní výukový hypertext. Budou dbát na to, aby byl vzniklý výukový objekt specifickým typem účinného dialogu mezi učitelem a učícím se v podmínkách moderních komunikačních a informačních technologií. Ty jsou pojaty nejen jako specifické vyučovací prostředí, ale i jako zdroj nových vyučovacích postupů.Přehled probírané látky1. Vlastnosti odborného (učebního) textu2. Vlastnosti hypertextu3. Hypertext jako myšlenková síť.4. Strukturovaný hypertext.5. Hypertext jako komunikační situace.

Získané způsobilosti

-znalost didaktických zásad při použití učebního textu ve výuce- znalost podmínek účinnosti verbálních vlastností učebního textu ve výuce- znalost technických možností uplatnění učebního textu ve výuce- dovednost sestavit účinný učební text pro vybranou část výukového procesu- schopnost účelně komponovat lineární a nelineární text, verbální a neverbální (multimediální) textové prostředky- schopnost okamžitě text modifikovat podle edukačních potřeb cílové skupiny- kompetence - vytvořit účinný lineární i nelineární učební text obohacený o multimediální produkty- kompetence - uplatnit v učebním textu interaktivnost v rámci vyučované skupiny

Literatura

HÖFLEROVÁ, E., HRAZDILOVÁ A. Informační zdroje. Ostrava: Ostravská univerzita, 2004. Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1998. Oborové didaktiky dle tématu zvoleného pro seminární práci. KAPOUNOVÁ, J. Používání informačních a komunikačních technologií ve výuce. Ostrava : Ostravská univerzita, 1999.

Požadavky

Vypracování výukového hypertextu s použitím všech dosud známých poznatků z informatiky, didaktiky oboru a teorie textu.

Garant

doc. PhDr. Eva Höflerová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Eva Höflerová, Ph.D.