Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ilustrace a dětská kniha (KCD / ILUDK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / ILUDK - Ilustrace a dětská kniha, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

V jednotlivých seminářích je možné otevřít diskusi na témata: konfrontace přístupů k ilustraci dětské knihy (např. Vančurův Kubula a Kuba Kubikula v ilustraci, Karafiátovi Broučci v ilustraci, Milneho Medvídek Pú v ilustraci ad.); texty inspirované výtvarným uměním (Obrazárna J. Bruknera, grafiky J. Čapka inspirací poezie pro děti); humor v ilustraci, ilustrace různých žánrových podob lpm; úspěchy a neúspěchy knižní ilustrace (nesoulad obrazu a textu); brak a kýč v ilustraci; výrazné osobnosti české ilustrace.

Získané způsobilosti

- znalost některých významných představitelů české ilustrace- znalost některých uměleckých pojetí vazby slova a obrazu v české LPM- znalost hodnotících elementů v reflexi umělecké vazby ilustrace a textu - schopnost analytického přístupu k publikacím různých žánrů LPM

Literatura

STEHLÍKOVÁ, B. Cesty české ilustrace v knize pro děti a mládež. Praha: Albatros, 1984. HOLEŠOVSKÝ, F. Čeští ilustrátoři v současné knize pro děti a mládež. Praha: Albatros, 1989. URBANOVÁ, S. Figury a figurace. Ostrava, 2010. URBANOVÁ, S. - ROSOVÁ, M. Historický vývoj žánrů literatury pro mládež. Žánry, osobnosti, díla. Ostrava: OU, 2003. URBANOVÁ, S. Meandry a metamorfózy dětské literatury. Olomouc: Votobia, 2003. URBANOVÁ, S. Sedm klíčů k otevření literatury pro děti a mládež 90. let XX. století. Olomouc: Votobia, 2004. URBANOVÁ, S. Pohyby/ Movimientos. Ostrava, 2010.

Požadavky

Vedle aktivního přístupu k rozpravě nad knihami a jejich výtvarnou stránkou si studenti připraví analýzu na zvolené téma. Její závěry budou ústně tlumočit na semináři, případně odevzdají v písemné podobě. Téma bude stanoveno po konzultaci s vyučujícím. Nabízí se srovnání výtvarného doprovodu dvou tvůrců k témuž textu, nebo srovnání přístupu ilustrátora u rozdílných titulů, případně žánrově diferentních.Bodový systém1) seminární úkol (zahrnuje studium primární a sekundární literatury) - 0 - 70 bodů2) aktivní účast na semináři - 0 - 30 bodů100 - 60 bodů vyhověl 59 - 0 bodů nevyhověl

Garant

Ing. Mgr. Radomil Novák, Ph.D.