Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Tvorba a využití učebního textu (KCD / MTVUT)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / MTVUT - Tvorba a využití učebního textu, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Text a jeho vlastnosti2. Stylové oblasti v komunikaci psané i mluvené - učební styl, učební text.3. Komunikace textem ve výukovém procesu. Principy školského dialogu.4. Výuková CD, výukové programy, hypertext.5. Výukový hypertext.6. Shrnutí - zásady tvorby a využití učebního textu v reálném i virtuálním prostředí.

Získané způsobilosti

- znalost didaktických zásad při použití učebního textu ve výuce- znalost podmínek účinnosti verbálních vlastností učebního textu ve výuce- znalost technických možností uplatnění učebního textu ve výuce- dovednost sestavit účinný učební text pro vybranou část výukového procesu- schopnost účelně komponovat lineární a nelineární text, verbální a neverbální (multimediální) textové prostředky- schopnost okamžitě text modifikovat podle edukačních potřeb cílové skupiny- kompetence - vytvořit účinný lineární i nelineární učební text obohacený o multimediální produkty- kompetence - uplatnit v učebním textu interaktivnost v rámci vyučované skupiny

Literatura

HÖFLEROVÁ, E., HRAZDILOVÁ A. Informační zdroje. Ostrava: Ostravská univerzita, 2004. DANEŠ, F., ČMEJRKOVÁ, S., SVĚTLÁ, J. Jak napsat odborný text. Voznice: Leda, 1999. GAVORA, P. Žiak a text. Bratislava, 1992. KAPOUNOVÁ, J., KOSTOLÁNYOVÁ, K., NAGYOVÁ, I. Multimédia v práci učitele. Ostrava : Ostravská univerzita, 2004. ISBN 80-7042-366-8.ČIŽINSKÝ, D., MAREŠ, J. Hypertext, hypermédia - možnosti využití ve škole. Pedagogika,48, 1998. MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha, 1998. http://www.cuni.cz/~martino2/dk/dk.htm

Požadavky

Student bude v propojení na výklady propracovávat v průběhu semestru vybraný výukový problém jak do podoby psaného učebního textu, tak do podoby hypertextové. Konkrétní podmínky seminární práce budou sděleny na začátku semestru s ohledem na složení a potřeby studijní skupiny.Hodnocení studenta:- účast ve výuce - aplikace poznatků v textech (10 bodů)- samostatná práce s odbornými zdroji (20 bodů)- zpracování seminární práce podle požadavků daných na začátku semestru (30-70 bodů)V součtu jsou studenti hodnoceni: 100- 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno

Garant

doc. PhDr. Eva Höflerová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Eva Höflerová, Ph.D.