Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Naslouch. s poroz. - cesta ke čtenář. gr (KCD / NNP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / NNP - Naslouch. s poroz. - cesta ke čtenář. gr, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Jednotlivé semináře nastíní dnešní vnímání možností přípravy učitelů mateřské školy na práci s přečteným textem ve smyslu budování předčtenářských dovedností předškolních dětí. Cíleně jsou aktivity zaměřeny na práci s textem související s postupným budováním čtenářské gramotnosti.1. Osobnost dítěte předškolního věku a jeho kompetence.2. Typy komunikačních dovedností - naslouchání jako dominující dovednost.3. Typy naslouchání, proces naslouchání a jeho nácvik.4. Čtenářská gramotnost - vymezení souvisejících pojmů.5. Jednotlivé úrovně práce s textem na pozadí mezinárodního výzkumu PIRLS.6. Volba vhodného textu, faktory ovlivňující vztah malých dětí ke knize v předčtenářském období.7. Praktické ukázky práce s literárním textem.

Získané způsobilosti

Student získá představu o pozici komunikační dovednosti naslouchání. Vnímá ji jako dominantní v prostředí MŠ. Je schopen přemýšlet nad různými rovinami práce s literárním textem, které pokládají základ dovedností čtenářských.

Literatura

GAVORA, P. a kol. Ako rozvíjať porozumenie textu u žiaka. Nitra: ENIGMA, 2008. PALENČÁROVÁ, J. - ŠEBESTA, K. Aktivní naslouchání při vyučování. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-101-8.GAVORA, P., ZÁPOTOČNÁ, O. Gramotnosť vývin a možnosti jej didaktického usmerňovania. Bratislava: UK, 2003. ISBN 80-223-1869-8.SPILKOVÁ, V. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-942-9.Kol. Koncepce mezinárodního výzkumu čtenářské gramotnosti PIRLS 2011. Praha: Tauris, 2011. ISBN 798-80-211-06-07-.Kramplová a kol. Národní zpráva PIRLS 2011. Praha: ČŠI, 2012. ISBN 978-80-905370-3-3.PALENČÁROVÁ, J. Počúvanie ako komunikačná zručnosť. Slovenský jazyk a literatúra v škole, 48, č. 7/8, s. 227-230, 2001.

Požadavky

Student rozpracuje libovolnou literární ukázku dle instrukcí zadaných ve výuce (odpovídající metodologii PIRLS).Bodové hodnocení:1) aktivní práce ve výuce 0 - 102) seminární práce/příprava práce s literárním textem 0- 603) prezentace výsledků ve výuce 0 - 30100 - 60 bodů splnil 59 - 0 nesplnil

Garant

doc. PhDr. Diana Svobodová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Radana Metelková Svobodová, Ph.D.doc. PhDr. Radana Metelková Svobodová, Ph.D.