Předmět Nové trendy v současné jazyk. komunikaci (KCD / NOTRE)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / NOTRE - Nové trendy v současné jazyk. komunikaci, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přehled probírané látky1. Vývojové tendence v současné češtině a jejich projevy v jednotlivých jazykových rovinách (výslovnostní, grafické, mluvnické, lexikální apod.).2. Nové prvky v české slovní zásobě a způsoby jejich hodnocení.3. Funkční přístup k jazykovým prostředkům a hlediska posuzování jazykových chyb různého charakteru.4. Nové způsoby komunikace - specifika elektronické komunikace.5. Jazykové prostředky užívané v moderních slanzích a argotech.6. Cizojazyčné vlivy na češtinu, míšení kódů.
Získané způsobilosti
Praktické uplatnění získaných znalostí
Literatura
SVOBODOVÁ, D. Aspekty hodnocení cizojazyčných přejímek: mezi módností a standardem. Ostrava: Ostravská univerzita, 2009. ISBN 978-80-7368-732-8.FILIPEC, J. - ČERMÁK, F. Česká lexikologie. Praha: Academia, 1985. DANEŠ, F. a kol. Český jazyk na přelomu tisíciletí. Praha: Academia, 1997. SVOBODOVÁ, D. Internacionalizace současné české slovní zásoby. Ostrava: Ostravská univerzita, 2007. ISBN 80-7368-308-5.HAUSER, P. Nauka o slovní zásobě. Praha: SPN, 1980. MARTINCOVÁ, O. a kol. Neologizmy v dnešní češtině. Praha: ÚJČ AV ČR, 2005. MARTINCOVÁ, O. a kol. Nová slova v češtině 1. Slovník neologizmů. Praha, 1998. MARTINCOVÁ, O. a kol. Nová slova v češtině 2. Slovník neologizmů. Praha: Academia, 2004.
Požadavky
Bodové hodnocení:1) Aktivní participace v seminářích, plnění průběžně zadávaných úkolů (50 b). 2) Odevzdání seminární práce v písemné podobě (50 b).100 - 50 bodů vyhověl50 - 0 bodů nevyhověl Individuální postup samostudiem je možný v odůvodněných případech (zvl. u mobilit Erasmus) na základě včasné domluvy s vyučujícím. Student zpracuje samostatný úkol a písemně doloží, jak problematiku zvládl (popis vlastního postupu samostudiem).