Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Tvor. učeb. češt. v praxi - aktu. a nám. (KCD / TUCVP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / TUCVP - Tvor. učeb. češt. v praxi - aktu. a nám., Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Učebnice češtiny, současná podoba učebnic českého jazyka, nové požadavky na vznikající učebnice mateřštiny, kvality a nedostatky učebnic mateřského jazyka, aktuální didaktické požadavky na výuku českého jazyka a literatury.

Získané způsobilosti

Student bude schopen poučeně hodnotit kvalitu zpracování vydaných učebnic mateřského jazyka z hlediska současného platného školského kurikula a aktuálních didaktických principů didaktiky českého jazyka a literatury. Bude sám navrhovat možnou nápravu nedostatků tak, aby byla v souladu s platnými didaktickými zásadami.

Literatura

SVOBODOVÁ, J. Didaktika českého jazyka s komunikačními prvky. Ostrava: PdF OU, 2003. ISBN 80-7042-301-3.SVOBODOVÁ, J. Jazyková specifika školské komunikace a výuka mateřštiny. Ostrava: PdF OU, 2000. ISBN 80-7042-175-4.METELKOVÁ SVOBODOVÁ, R. Moderní didaktika českého jazyka se zaměřením na jazykovou, komunikační a slohovou výchovu. Ostrava: Ostravská univerzita, 2008. ISBN 978-80-7368-553-9.GEJGUŠOVÁ, I.-METELKOVÁ SVOBODOVÁ, R.-HYPLOVÁ, J. a kol. Rozvíjení klíčových kompetencí žáka ve vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace. Ostrava: Ostravská univerzita, 2008. ISBN 978-80-7368-445-7.učebnice českého jazyka. různých nakladatelství. PALENČÁROVÁ, J. - KESSELOVÁ, J. - KUPCOVÁ, J. Učíme slovenčinu komunikačne a zážitkovo. Bratislava: SPN, 2003. ISBN 80-10-00328-X.PALENČÁROVÁ, J. - ŠEBESTA, K. Aktivní naslouchání při vyučování. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-101-8.METELKOVÁ SVOBODOVÁ, R. Čtenářská gramotnost z lingvodidaktického hlediska. Ostrava: Repronis, 2008. ISBN 978-80-7368-653-6.LEDERBUCHOVÁ, L. Dítě a kniha: o čtenářství jedenáctiletých. Plzeň: Nakl. Aleš Čeněk, 2004. KRAMPLOVÁ, I. - POTUŽNÍKOVÁ, E. Jak (se) učí číst. Praha: ÚIV, 2005. null

Požadavky

Základní účast na konaných seminářích (blokové výuce), samostudium zadané literatury, příprava na diskusi k vybraným tématům v rámci přímé výuky, zpracování seminární práce na předem zadané téma v dohodnutém rozsahu.Student zpracuje seminární práci dle zadaných požadavků (upřesněno vždy vyučujícím na počátku každého semestru), za niž má možnost získat max. 100 bodů. Podle kvality zpracování práce se odvíjí také bodové hodnocení a udělení zápočtu:100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno

Garant

prof. PhDr. Jana Svobodová, CSc.