Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Úvod do studia literatury 1 (KCD / USCL1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / USCL1 - Úvod do studia literatury 1, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Literární slovesnost, literatura a jiná umění, literatura umělecká a populární, literatura národní a světová.2. Autor, autorské role, biografický kontext, čtenář a fiktivní adresát.3. Literární dílo, titul, textová geneze díla, intertextovost.4. Jazyk, jazyková invence, struktura básnického obrazu, obrazné konstrukce.5. Verš a rytmus, rým a strofa, volný verš.6. Interpretace básnického textu.

Literatura

ČERVENKA, M. Dějiny českého volného verše. Brno: Host, 2001. ČERVENKA, M. Fikční světy lyriky. Praha - Litomyšl: Paseka, 2003. CULLER, J. Krátký úvod do literární teorie. Brno: Host, 2002. ČERVENKA, M. Pohledy zblízka: zvuk, význam, obraz. Praha: Torst, 2002. ČERVENKA, M. Slovník básnických knih. Praha: Československý spisovatel, 1990. VLAŠÍN, Š. a kol. Slovník literární teorie. Praha: Československý spisovatel, 1984. ZEMAN, M. Teorie literatury. Praha: SPN, 1992. WELLEK, R.; WARREN, A. Teorie literatury. Olomouc: Votobia, 1996. PETERKA, J. Teorie literatury pro učitele. Praha: UK, 2001. PETRŮ, E. Úvod do studia literární vědy. Olomouc: Rubico, 2000. ČERVENKA, M. Z večerní školy versologie. Pardubice: Akcent, 1991. ČERVENKA, M. Z večerní školy versologie II. Praha: ÚČL, 1991.

Požadavky

Disciplína si klade za cíl připravit posluchače na interpretaci básnických textů v literárněhistorických seminářích. Jejich náplní je opakování a rozšiřování základního poetologického názvosloví, teoretické i praktické zvládnutí všech výrazových prostředků, kterými je budován básnický text. Po absolvování by měl být posluchač schopen samostatné práce s básnickým textem, měl by ovládat popis, analýzu a výklad textu, posléze také v základní rovině proniknout do interpretačních problémů, které vyvstávají před čtenářem uměleckého textu.