Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika mateřského jazyka (KCD / WNDMJ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCD / WNDMJ - Didaktika mateřského jazyka, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Didaktika českého jazyka a literatury; cíle výuky mateřštiny; RVP ZV; vnitropředmětové a mezipředmětové vztahy. Problematika prověřování jazykových a slohových znalostí a dovedností. Výuka mateřštiny u žáků se specifickými poruchami učení. Porozumění textu jako aktuální téma. Učebnice českého jazyka; nové požadavky na tvorbu učebnic ČJ a zhodnocení nabídky na trhu. Komunikační a slohová výchova. Hra a hravé prvky ve výuce mateřského jazyka.

Získané způsobilosti

Studenti se seznámí se základními oborovými didaktickými tendencemi a trendy ve výuce českého jazyka a literatury, přičemž budou schopni zohlednit vzdělávací obsah vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura.

Literatura

SVOBODOVÁ, J. Didaktika českého jazyka s komunikačními prvky. Ostrava, 2003. METELKOVÁ SVOBODOVÁ, R. Čtenářská gramotnost z lingvodidaktického hlediska. Ostrava: Repronis, 2008. ISBN 978-80-7368-653-6.nullBRABCOVÁ, R. Didaktika českého jazyka. Praha, 1990. null

Požadavky

Studijní okruhy ke zkoušce:1. Didaktika mateřského jazyka, její specifika, vztah k jiným vědním disciplínám, cíle výuky mateřštiny.2. Mateřský jazyk v učebním plánu, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; složky předmětu.3. Vnitropředmětové a mezipředmětové vztahy ve výuce českého jazyka.4. Hlavní principy současné koncepce vyučování mateřského jazyka.5. Vyučovací metody v českém jazyce. Úloha algoritmu, poučky a pravidla.6. Typy jazykových cvičení. Všestranné jazykové rozbory. Prověřování a hodnocení znalostí.7. Výuka mateřštiny u žáků se specifickými poruchami učení.8. Učebnice českého jazyka; nové požadavky na tvorbu učebnic ČJ.9. Porozumění textu jako aktuální téma.10. Hra a hravé prvky ve výuce mateřského jazyka.Student je povinen plnit průběžně zadávané úkoly (na jednotlivé semináře) a připravovat se na výuku, aby byl schopen aktivního zapojení se do ní (max. 20 bodů). U zkoušky je možné získat až 80 bodů. Podle součtu získaných bodů jsou studenti hodnoceni následovně: 100 - 91 bodů výborně 90 - 71 bodů velmi dobře 70 - 51 bodů dobře 50 - 0 bodů nevyhověl

Garant

doc. PhDr. Eva Höflerová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Radana Metelková Svobodová, Ph.D.doc. PhDr. Radana Metelková Svobodová, Ph.D.