Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Repetitorium hudební teorie (KHV / 2EOR8)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHV / 2EOR8 - Repetitorium hudební teorie, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Charakteristika kompozičních prostředků hudby baroka: melodika, akordika, harmonie, polyfonie, tóninový terén, rytmika, mikrotektonika.2. Charakteristika formových typů hudby baroka.3. Fuga jako vrcholný formový typ hudby baroka.4. Charakteristika kompozičních prostředků hudby klasicismu: melodika, akordika, harmonie, tóninový terén, rytmika, mikrotektonika.5. Charakteristika formových typů hudby klasicismu.6. Sonáta a symfonie jako vrcholné formové typy hudby klasicismu.7. Charakteristika kompozičních prostředků hudby romantismu: melodika, akordika, harmonie, tóninový terén, rytmika, mikrotektonika.8. Charakteristika formových typů hudby romantismu.9. Symfonie jako vrcholný formový typ hudby romantismu.10. Charakteristika kompozičních prostředků a formových typů hudebního impresionismu.11. Kompoziční prostředky, skladebné směry, techniky, terminologická a formová specifika artificiální hudby 20. století.12. Hudební neofolklorismus.13. Hudební neoklasicismus.

Získané způsobilosti

1. Student zná základní hudebněteoretickou problematiku z absolvovaných hudebněteoretických disciplin.2. Student aplikuje získané hudebněteoretické poznatky v komplexní analýze vybraných děl různých stylových období.3. Student využívá analytické znalosti v práci s konkrétním hudebním dílem.4. Student diskutuje nad analytickými specifiky děl vybraného stylového období.5. Student hodnotí účinnost a adekvátnost prostředků komplexní analýzy.

Literatura

COOK, N. A Guide to Musical Analysis. Oxford: Oxford University Press, 1995. ISBN 0-19-816508-0.ZENKL, L. ABC hudebních forem. Praha: Editio Praga, 1999. ISBN 80-7058-472-6.KOUBA, J. ABC hudebních slohů. Praha: Supraphon, 1988. SMOLKA, J. a kol. Dějiny hudby. Brno: Togga, 2001. ISBN 80-902912-0-1.HONS, M. Hudební analýza. Praha: Togga, 2010. ISBN 978-80-87258-28-6.KOHOUTEK, C. Hudební kompozice. Stručný komplexní pohled z hlediska skladatele. Praha: Editio Supraphon, 1989. ISBN 80-7058-150-6.FUKAČ, J. a kol. Slovník české hudební kultury. Praha: Editio Supraphon, 1997. ISBN 80-7058-462-9.KOFROŇ, J. Učebnice harmonie. Praha: Editio Bärenreiter Praha, 2002. ISBN 80-86385-14-0.FALTUS, L., ŠTĚDROŇ, M. Formování hudby. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2003. ISBN 80-85429-84-5.BURLAS, L. Formy a druhy hudobného umenia. Žilina: Žilinská univerzita, 2006. ISBN 80-8070-522-4.HARNONCOURT, N. Hudobný dialóg. Myšlienky k Monteverdimu, Bachovi a Mozartovi. Bratislava: Hudobné centrum, 2003. ISBN 80-88884-42-X.LOUDOVÁ, I. Moderní notace a její interpretace. Praha: HAMU, 1998. ISBN 80-85883-31-7.LEWIN, D. Musical Form and Transformation. Four Analytic Essays. Oxford: Oxford University Press, 2007. ISBN 978-0-19-531712-1.KOHOUTEK, C. Novodobé skladebné teorie západoevropské hudby. Praha: SHV, 1962. JANEČEK, K. Tektonika. Nauka o stavbě skladeb. Praha-Bratislava: Editio Supraphon, 1968. SÝKORA, P. Claudio Monteverdi. Boj Tankreda s Klorindou. Mezi manýrismem a barokem. Praha: Nadace pro dějiny kultury ve střední Evropě: KLP, 2011. ISBN 978-80-86791-74-6.HONS, M. Hudba zvaná symfonie. Praha: Togga, 2005. ISBN 80-902912-6-0.KOŠUT, M. Kapitoly z hudebních forem. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004. ISBN 80-210-3451-3.BEDNARČÍK, O. Úvod do rozboru skladeb. Ostrava: PdF, 1981.

Požadavky

Zkouška, ústní: znalost terminologie, charakteristických kompozičních prostředků a formových specifik jednotlivých stylových období v rozsahu přednesené látky a základní studijní literatury. (0-50 bodů)Seminární práce: analýza skladby z každého stylového období podle vlastního výběru studenta s důrazem na komplexnost a postižení stylových specifik. (0-50 bodů)Komplexní prezentace analýzy vybrané skladby ze seminární práce na cvičení.Hodnocení (počet bodů):91-100 A81-90 B71-80 C61-70 D51-60 E0-50 F

Garant

prof. PhDr. Karel Steinmetz, CSc.

Vyučující

PhDr. David Kozel, Ph.D.prof. PhDr. Karel Steinmetz, CSc.PhDr. David Kozel, Ph.D.