Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Artific. a nonartific. hudba 20. stol. (KHV / 2EOR9)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHV / 2EOR9 - Artific. a nonartific. hudba 20. stol., Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Rámcové vymezení problematiky hudební moderny a postmoderny, přehled klíčové domácí muzikologické a hudebně pedagogické literatury, aktuální časopisecké a internetové zdroje informací zaměřené na problematiku hudby 20. století a hudbu soudobou2.Hudební impresionismus a expresionismus3.Civilizační a neoklasické tendence v hudbě první poloviny 20. století4.Hlavní stylové proudy radikální hudební avantgardy druhé poloviny 20. století I. (dodekafonie, serialismus, multiserialismus, totální organizace, hudba elektroakustická a konkrétní)5.Hlavní stylové proudy radikální hudební avantgardy druhé poloviny 20. století II. (aleatorika, témbrová hudba, multimediální formy a hraniční oblasti hudby)6.Hlavní stylové proudy radikální hudební avantgardy druhé poloviny 20. století III. (období syntéz, fúzí, synkresí, návratů a dílčích inovací hudebného jazyka I. - polystylová a minimalistická hudba)7.Hlavní stylové proudy radikální hudební avantgardy druhé poloviny 20. století IV. (období syntéz, fúzí, synkresí, návratů a dílčích inovací hudebného jazyka II.- computer music, syntézy Nové hudby, nonartificiální hudba ve druhé polovině 20. století)8.Závěrečné shrnutí problematiky

Získané způsobilosti

1. Student zná vybranou problematiku stylovosti, dějin a osobností artificiální hudby 20. století.2. Student se orientuje v aktuálních trendech nonartificiální hudby 20. století.3. Student je schopen nepřipravené poslechové analýzy vybraných děl.4. Student aplikuje získané teoretické vědomosti i poslechové zkušenosti do školní hudební výuky.

Literatura

Schnierer, M. Expresionismus a nová hudba. České Budějovice: JU, 1999. ISBN 80-7040-371-3.Navrátil, M. Nástin vývoje evropské hudby 20. století. Ostrava: MONTANEX, 1996. ISBN 80-85300-26-5.Schnierer, M. Svět orchestru 20. století I. Brno: M a M, 1995. ISBN 80-7845-356-1.Schnierer, M. Svět orchestru 20. století II. Praha: Togga, 1998. ISBN 80-200-0668-0.Weiss, Tomáš (ad.). Beaty, bigbeaty, breakbeaty. Průvodce moderní hudbou 90. let. Praha: Maťa, Dharmagaia, 1998. Smolka, J. a kol. Dějiny hudby. Praha: Togga, 2001. ISBN 80-902912-0-1.Daly, Steven, Wice, Nathaniel. Encyklopedie alternativní kultury. Brno: Books, 1999. Veselý, Karel. Hudba ohně: radikální černá hudba od jazzu po hip hop a dál. Praha: BiggBoss, 2010. Fordham, John. Jazz. Praha: Slovart, 2001.

Požadavky

Požadavky na studenta ke zkoušce:Předložení soupisu prostudované literatury a "naposlouchaných", resp. prostudovaných skladeb k vymezené problematice, výběr dle individuální rozvahy každého studenta. Seznam však bude závazně obsahovat následující položky:1. minimálně 5 významných skladeb pozdněromantických;2. minimálně 30 významných skladeb z 1. poloviny 20. století;3. minimálně 30 významných skladeb z 2. poloviny 20. století;4. minimálně jedna kompozice soudobého regionálního autora;5. minimálně dvacet projektů (CD či DVD) z oblasti nonartificiální hudby dle zájmu studenta (studentky).Vlastní excerpce, konspekty, komentáře a polemické poznámky je možno následně použít při SZZ.91-100 A81-90 B71-80 C61-70 D51-60 E0-50 F

Garant

doc. PhDr. Veronika Ševčíková, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Veronika Ševčíková, Ph.D.