Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metodická práce s mládežnickým sborem (KHV / 2PES2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHV / 2PES2 - Metodická práce s mládežnickým sborem, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednášky:1. Požadavky k zápočtu, metodika rozezpívání vokální skupiny2. Význam pěvecké výchovy ve sboru, zařazení do hlasových skupin, výběr do hlasů3. Základy pěvecké techniky v mládežnickém sboru4. Střídavý dech v pěveckém sboru5. Rezonance a hlasové rejstříky, problematika mutace6. Zvláštnosti rytmické výchovy v mládežnickém pěveckém sboru7. Metodika nácviku kánonů8. Metodické postupy při rozšiřování rozsahu lidského hlasu9. Hlasová hygiena, vady a poruchy10.Metodika nácviku vícehlasu s přihlédnutím na schopnosti a věk žáků11.Dramaturgie mládežnického sboru a koncertů12.Výraz a přednes sborových skladeb13.Kontrola požadavků pro udělení zápočtuCvičení:1. Cvičení pro rozezpívání mládežnického sboru2. Nácvik a dirigování dvojhlasé skladby3. Nácvik a dirigování složitějšího dvojhlasu s důrazem na pěveckou techniku4. Nácvik a dirigování lidové písně s důrazem na klenutí její fráze5. Nácvik a dirigování trojhlasé písně6. Nácvik a dirigování rytmicky náročné vícehlasé písně7. Nácvik a dirigování složitějších kánonů8. Nácvik a dirigování dětských písní s klavírním doprovodem a sólistou9. Nácvik a dirigování dětských písní s doprovodem bicích nástrojů10.Nácvik a dirigování populárních písní11.Nácvik a dirigování populárních písní s improvizovaným doprovodem12.Seznámení s vydavateli partitur pro dětské a mládežnické pěvecké sbory13.Kontrola požadavků pro udělení zápočtu

Získané způsobilosti

1. Student získá schopnost pracovat v týmu.2. Student získá schopnost kritického a sebekritického hodnocení výkonu.3. Student umí využít základní hudební činnosti z hlediska práce s mládežnickým pěveckým sborem.

Literatura

Stašek, Č. ABC začínajícího sbormistra. Supraphon, Praha, 1985. Fedor, V. - Vrchotová-Pátová, J. Sborový zpěv a řízení sboru. Praha-Bratislava: Editio Supraphon, 1969. Pecháček, S. Základy taktovací techniky. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1994. Stašek, Č. Antologie české vokální tvorby pro děti. Praha: ÚKVČ, 1983. Lýsek, F. Průprava k sborovému zpěvu. Praha: SPN, 1957. Kolář, J. - Rob, J. - Štíbrová, I. Sborový zpěv a řízení sboru. Skriptum. SPN, Praha 1983. Buček, M. Sborový zpěv I - II. Brno: MU, 1990.

Požadavky

Znalost nastudovaného repertoáru, osvojení si metodických postupů při práci s mládežnickým pěveckým sborem. Forma rozhovoru v rozsahu probírané problematiky.51-100 bodů - započteno50-0 bodů - nezapočteno

Garant

doc. Mgr. Jan Spisar, Ph.D.

Vyučující

doc. Mgr. Jan Spisar, Ph.D.doc. Mgr. Jan Spisar, Ph.D.