Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Romská kultura (KHV / 3KROM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHV / 3KROM - Romská kultura, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. výukový blok - (detailní specifika romské hudební kultury a hudebnosti Romů z hlediska muzikologického, sociálně komunikačního a sebeidentifikačního, příp. možnosti jejího pedagogického využití) - konkretizace teoretických aspektů na příkladových audio a videoukázkách;2. výukový blok - (přehled odborné knižní a časopisecké literatury, internetové zdroje informací, koncepce multikulturalismu, multikulturní výchova, postoje, stereotypy a předsudky - strategie, konstrukty a práce s nimi + didaktické hry z oblasti multikulturní výchovy, romský hodnotový systém a specifické rysy romské mentality jako východiska pro pochopení klíčových principů školní a mimoškolní práce s romskými dětmi, etnopedagogika a Romové).

Literatura

Ševčíková, V. Sociokulturní a hudebně výchovná specifika romské minority v kontextu doby. Ostrava, 2003. ISBN 80-7042-282-3.Davidová, E., Jurková, Z. Hudba a písňový folklór Romů. Brno, 1999. ISBN 80-85956-14-4.PRŮCHA, J. Multikulturní výchova. Praha : Portál, 2001. Lisá, H. Romové v České republice (1945 - 1998). Praha: Socioklub, 1999. ISBN 80-902260-7-8.Ševčíková, V. Slyšet, cítit a dotýkat se? Romská hudba a hudebnost Romů jako pozitivní kulturní stereotyp a dominantní kulturní konfigurace. Ostrava, 2008. ISBN 978-80-7368-569-0.BAUMANN, M. P. The Reflection of the Roma in European Art Music. Berlin, 1996. ISBN 3-86135-700-3.Šotolová, E. Vzdělávání Romů. Praha, 2000. ISBN 80-7169-528-9.Mann, A. B. Neznámi Rómovia. Zo života a kultúry Cigánov - Rómov na Slovensku. Bratislava, 1992. ISBN 80-900486-2-3.Frištenská, H., Víšek, P. O Romech (na co jste se chtěli zeptat). Manuál pro obce. Praha, 2002. Hübschmannová, M., ŠEBKOVÁ, H., ŽIGOVÁ, A. Romsko-český a česko-romský kapesní slovník. Praha, 1998. ISBN 80-7168-619-0.Hübschmannová, M. Šaj pes dovakeras - můžeme se domluvit. Olomouc: PU, 1998. Darák, M. Voľný čas a záujmové aktivity rómskych detí. Prešov, 1996. ISBN 80-88722-87-X.

Požadavky

1. aktivní účast v obou výukových blocích (případná absence musí být konzultována);2. s sebou na oba bloky doneste pastelky či fixy, tlustý fix, nůžky, lepidlo, 3 kusy novin a 3 kusy jakýchkoliv barevných časopisů (nutné pro vypracování zápočtových úkolů přímo ve výukovém bloku);3. samostatně je nutné prostudovat tituly ŠEVČÍKOVÁ, V.: Sociokulturní a hudebně výchovná specifika romské minority v kontextu doby (Ostrava 2003) a ŠEVČÍKOVÁ, V.: Slyšet, cítit a dotýkat se (Ostrava 2008);4. dva kreativní zápočtové výstupy (po jednom v každém výukovém bloku).0 - 50 bodů nesplněno NEZAPOČTENO51 - 100 bodů splněno ZAPOČTENO

Garant

doc. PhDr. Veronika Ševčíková, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Veronika Ševčíková, Ph.D.