Předmět Intonace s metodikou (KHV / 3NTOZ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHV / 3NTOZ - Intonace s metodikou, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Celý tón a půltón, durová stupnice směrem nahoru i dolů v rozsahu jedné oktávy. Takty jednoduché, noty a pomlky čtvrťové.2. Stupňovité postupy v dur v rozsahu jedné oktávy. Takty jednoduché, noty a pomlky osminové.3. Celý tón a půltón, mollová stupnice směrem nahoru i dolů v rozsahu jedné oktávy. Takty jednoduché, noty a pomlky šestnáctinové.4. Stupňovité postupy v moll v rozsahu jedné oktávy. Takty jednoduché, tečka u noty.5. Spodní 5. stupeň stupnice dur, jednoduché diatonické melodie a lidové písně v celém vymezeném tónovém terénu. Takty jednoduché, triola.6. Spodní 6. a 7. stupeň stupnice dur, jednoduché diatonické melodie a lidové písně v celém vymezeném tónovém terénu. Takty jednoduché se zařazením všech probraných rytmických prvků.7. Spodní 5. stupeň stupnice moll, jednoduché diatonické melodie a lidové písně v celém vymezeném tónovém terénu. Takty složené se zařazením všech probraných rytmických prvků.8. Spodní 6. a 7. stupeň stupnice moll, jednoduché diatonické melodie a lidové písně v celém vymezeném tónovém terénu. Takty složené se zařazením všech probraných rytmických prvků.9. Základní intervaly směrem nahoru i dolů, diatonické melodie a lidové písně s uplatněním větších melodických kroků a skoků.10. Kvintakord dur a moll, melodické obměny kvintakordu dur a moll. Hlavní intonační metody, historický vývoj, stručná charakteristika.11. Obraty kvintakordu dur a moll. Hlavní intonační metody, historický vývoj, stručná charakteristika.12. Diatonické melodie v tónině dur a moll se všemi výše uvedenými rytmickými a intonačními prvky.13. Diatonické melodie v tónině dur a moll se všemi výše uvedenými rytmickými a intonačními prvky.
Získané způsobilosti
1. Student umí intonačně spolehlivě interpretovat diatonickou melodii z daného notového zápisu.2. Student rozvíjí schopnost převést dané intonační prvky do grafického notového zápisu.3. Student analyzuje dané intonační prvky na podkladě znalostí hudební nauky.4. Student si na základě procvičování osvojuje intonační modely.5. Student se orientuje v základních používaných intonačních metodách.6. Student je schopen základní principy zvolených intonačních metod aplikovat na konkrétní notový zápis.
Literatura
Dostal, J.- Rut, J. Cvičebnice rytmu od A do Z. Praha: Editio Supraphon, 1979. Sedlák, F. Didaktika hudební výchovy na 2. stupni základní školy. Praha: SPN, 1979. Pivovarský,L.- Tučapský, A.- Zenkl, L. Intonace. Ostrava: PdF OU, 1996. ISBN 80-7042-063-4.Grossmann, J. Sluchová analýza. Žilina, 2014. ISBN 978-80-554-0862-0.Kofroň, J. Učebnice intonace a rytmu. Praha: Editio Supraphon, 1967. Doležil, M. Intonace a elementární rytmus. Praha: Editio Supraphon, 1979. Poš, V. Nová intonace, rytmus a sluchová analýza. Praha: Edit, 1998. Spilka, F. Sluchová cvičení. Praha: SNKLHU, 1955.
Požadavky
Zápočet: Písemný test, který zahrnuje sluchovou analýzu a následný zápis výše vymezeného terénu.Aktivní účast na cvičeních min. 80 %100-51 bodů započteno50-0 bodů nezapočteno
Garant
PhDr. David Kozel, Ph.D.
Vyučující
PhDr. David Kozel, Ph.D.