Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pěvecká interpretace (KHV / 3PEV2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHV / 3PEV2 - Pěvecká interpretace, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Postavení a vývoj písňové tvorby v historickém hudebním kontextu. Charakteristika jednotlivých slohových období a významní představitelé vokální hudby.2.-3. Interpretační specifika písní období klasicismu (Haydn, Mozart, Beethoven), skladatelé Mannheimské školy.4.-5. Interpretační specifika písní období romantismu (Schumann, Schubert, Brahms, Dvořák, Čajkovskij).6.-7. Interpretační specifika písní přelomu 19.-20.st. (Ravel, Debussy, Martinů, Janáček, Bartók), skladatelé Druhé vídeňské školy.8.-9. Básnická literatura a poezie celkově jako nedílná součást písňové tvorby. Lidová píseň jako významný inspirační faktor v písňovém a operním díle autorů 19. a 20.st.10.-13. Interpretace a analýza dvou písní za klavírního doprovodu.

Získané způsobilosti

Student dokáže samostatně interpretovat písně daného slohového období.Používá odpovídající výrazové prostředky.Ovládá správnou výslovnost frázování.Své interpretační dovednosti doplňuje poslechem nahrávek.Orientuje se v základní pěvecké a básnické literatuře 18. - 20.st.

Literatura

NAVRÁTIL, M. Dějiny hudby. Ostrava: Scholaforum, 1996. DANIELOVÁ, V. Dějiny literatury a zpěvu. Ostrava, 2004. Vičar, J., Dykast, R. Hudební estetika. Praha: AMU, 2002. ISBN 8085883864.MALURA, M. K otázkám přednesu a hudební interpretace. Ostrava: PdF OU, 1994. MARTINSSENOVÁ, F. Vzdělaný pěvec. Praha: KORA, 1994. Notový materiál písňové tvorby autorů 18. - 20. st.

Požadavky

Zkouška: Analýza a interpretace dvou písní rozdílných slohových období. Při výběru skladby českého autora student pohovoří o významu a využití lidových prvků v jeho tvorbě.Body Zkouška (alfabetická stupnice) Zkouška (číselná stupnice) 91-100 A 181-90 B 1,571-80 C 261-70 D 2,551-60 E 30-50 F 4

Garant

doc. Mgr. Jan Spisar, Ph.D.

Vyučující

Mgr. art. Oľga Bezačinská, ArtD.doc. Mgr. Jan Spisar, Ph.D.MgA. Petra Václavíková