Předmět Dramaturgie a řízení sboru 5 (KHV / 3RAM5)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHV / 3RAM5 - Dramaturgie a řízení sboru 5, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do problematiky, požadavky ke zkoušce.2. Česká sborová tvorba druhé poloviny 19. století - seznámení s její kompoziční a interpretační podstatou3. Pavel Křížkovský: Odpadlý od srdca.4.- 5. Bedřich Smetana: Má hvězda, Přiletěly vlaštovičky.6.- 8. Antonín Dvořák: V přírodě - výběr.9.-12. Josef Suk: Tři zpěvy op. 19.13. Celkové shrnutí problematiky.
Získané způsobilosti
1. Student se orientuje v české sborové tvorbě 2. poloviny 19. století.2. Student využívá teoretické poznatky v interpretaci vybraných děl české sborové tvorby 2. poloviny 19. století.3. Student analyzuje konkrétní interpretační požadavky vybraných českých sborových skladeb sledovaného historického období.4. Student komparuje interpretační přístupy nejvýznamnějších sbormistrů v provedení vybraných skladeb českých autorů daného historického období.5. Student bezpečně zná problematiku výstavby repertoáru pěveckého sboru.6. Student rozvíjí schopnost vlastního adekvátního dirigentského výkonu v konkrétních vybraných dílech české sborové tvorby 2. poloviny 19. století.
Literatura
Partitury vybraných skladeb. Buček, M. Sborový zpěv II. MU, Brno, 1993. Smolka, J. Smetanova vokální tvorba. SHV, Praha, 1980. Svoboda, J. Učebnice dirigování a sborového zpěvu pro pěvecké soubory. Orbis, Praha, 1952. Dostupné nahrávky sborové tvorby uvedeného období.
Požadavky
ZkouškaBezpečná orientace v problematice výstavby repertoáru pěveckého sboru. Pěvecký a dirigentský výkon nastudovaných skladeb.91-100 A81-90 B71-80 C61-70 D51-60 E0-50 F
Garant
doc. Mgr. Jan Spisar, Ph.D.
Vyučující
doc. Mgr. Jan Spisar, Ph.D.doc. Mgr. Jan Spisar, Ph.D.