Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Hudební praktikum 4 (KHV / 5UPN4)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHV / 5UPN4 - Hudební praktikum 4, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Koncepce předmětu, literatura, požadavky k zápočtu. Dětský sborový zpěv ve výuce na ZŠ, druhy dětských sborů a specifika dětského pěveckého sboru, zařazování zpěváků do hlasových skupin, hlasová hygiena, sborové partitury a literatura2.Motorická a manuální cvičení, taktovací technika, poslech a analýza sborových nahrávek3.Rozezpívání sboru, dechová, artikulační a intonační cvičení4.Sbormistrovská technika, metodika nácviku sborové skladby ve dvoudobém taktu, pohyb přípravný, nástupný, předtaktí, závěrový pohyb5.Sbormistrovská technika, metodika nácviku sborové skladby ve třídobém taktu, pohyb přípravný, nástupný, předtaktí, pohyb závěrový6.Sbormistrovská technika, metodika nácviku sborové skladby ve čtyřdobém taktu, pohyb přípravný, nástupný, předtaktí, pohyb závěrový7.Sbormistrovská technika, metodika nácviku sborové skladby v dalších složených taktech, slučování pohybů, pohyby legatové a staccatové8.Metodika nácviku vícehlasých sborových skladeb (dvojhlas, kánon), formální, pěvecký rozbor nácviku9.Metodika nácviku vícehlasých sborových skladeb (trojhlas, kánon), formální a pěvecký rozbor nácviku10.Metodika nácviku vícehlasých sborových skladeb, tempo a změna tempa, formální a pěvecký rozbor nácviku11.Metodika nácviku vícehlasých sborových skladeb, dynamika, tempo, frázování, výraz, formální a pěvecký rozbor nácviku12.Metodika nácviku vícehlasých sborových skladeb, dynamika, agogika, tempo, výraz, využití elementární instrumentace, formální, pěvecký a instrumentální rozbor nácviku13.Reflexe vybrané problematiky sborového zpěvu, metodiky a nácviku sborových skladeb1.-13. sborový zpěv, metodický nácvik a dirigování vybraných skladeb.

Získané způsobilosti

Student zná problematiku sborového zpěvu po stránce teoretické i praktické, dovede administrativně a organizačně zvládat dětský pěvecký sbor, umí základy dirigentské techniky, je schopen se orientovat v problematice pěvecké techniky dětí mladšího školního věku, třídí, zpracovává, prezentuje a veřejně interpretuje vhodnou dětskou sborovou literaturu, je způsobilý řídit pěvecký kolektiv dětí mladšího školního věku, je schopen samostatného studia sborové partitury, u dětí rozvíjí hudební dovednosti a hodnotí jejich výkony.

Literatura

Stašek, Č. ABC začínajícího sbormistra. Supraphon, Praha, 1985. Vrchotová-Pátová, J. Hlasová výchova. Praha, 1963. Kolář J. a kol. Sborový zpěv a řízení sboru. Praha, 1983. Fedor, V.- Vrchotová, J. Sborový zpěv a řízení sboru. Praha, 1969. Tichá, A. Učíme děti zpívat. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-916-X.Lýsek, František. Průprava k sborovému zpěvu. Praha, 1957.

Požadavky

1. účast ve výuce (30 bodů)2. samostudium, domácí příprava na výuku, plnění průběžně zadávaných úkolů (20 bodů)3. zpěv a dirigování nastudovaných skladeb ve výuce (formou kolektivního zápočtu) 50 bodů100-51 bodů - započteno50-0 bodů - nezapočteno

Garant

PhDr. Jiří Kusák, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Jiří Kusák, Ph.D.