Předmět Dětský sborový zpěv s metodikou (KHV / BDSZ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHV / BDSZ - Dětský sborový zpěv s metodikou, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Koncepce předmětu, literatura, požadavky k zápočtu. Dětský sborový zpěv ve výuce v MŠ, druhy dětských sborů a specifika dětského pěveckého sboru, zařazování zpěváků do hlasových skupin, hlasová hygiena, sborové partitury a literatura2.Motorická a manuální cvičení, taktovací technika, poslech a analýza sborových nahrávek3.Rozezpívání sboru, dechová, artikulační a intonační cvičení4.Sbormistrovská technika, metodika nácviku sborové skladby ve dvoudobém taktu, pohyb přípravný, nástupný, předtaktí, závěrový pohyb5.Sbormistrovská technika, metodika nácviku sborové skladby ve třídobém taktu, pohyb přípravný, nástupný, předtaktí, pohyb závěrový6.Sbormistrovská technika, metodika nácviku sborové skladby ve čtyřdobém taktu, pohyb přípravný, nástupný, předtaktí, pohyb závěrový7.Sbormistrovská technika, metodika nácviku sborové skladby v dalších složených taktech, slučování pohybů, pohyby legatové a staccatové8.Metodika nácviku vícehlasých sborových skladeb (dvojhlas, kánon), formální, pěvecký rozbor nácviku9.Metodika nácviku vícehlasých sborových skladeb (trojhlas, kánon), formální a pěvecký rozbor nácviku10.Metodika nácviku vícehlasých sborových skladeb, tempo a změna tempa, formální a pěvecký rozbor nácviku11.Metodika nácviku vícehlasých sborových skladeb, dynamika, tempo, frázování, výraz, formální a pěvecký rozbor nácviku12.Metodika nácviku vícehlasých sborových skladeb, dynamika, agogika, tempo, výraz, využití elementární instrumentace, formální, pěvecký a instrumentální rozbor nácviku13.Reflexe vybrané problematiky sborového zpěvu, metodiky a nácviku sborových skladeb1.-13. sborový zpěv, metodický nácvik a dirigování vybraných skladeb.
Získané způsobilosti
Student zná problematiku sborového zpěvu po stránce teoretické i praktické, dovede administrativně a organizačně zvládat dětský pěvecký sbor, umí základy dirigentské techniky, je schopen se orientovat v problematice pěvecké techniky dětí předškolního věku, třídí, zpracovává, prezentuje a veřejně interpretuje vhodnou dětskou sborovou literaturu, je způsobilý řídit pěvecký kolektiv dětí předškolního věku, je schopen samostatného studia sborové partitury, u dětí rozvíjí hudební dovednosti a hodnotí jejich výkony.
Literatura
Stašek, Č. ABC začínajícího sbormistra. Supraphon, Praha, 1985. VRCHOTOVÁ-PÁTOVÁ, J. Hlasová výchova, Praha 1963. FEDOR, V.- VRCHOTOVÁ, J. Sborový zpěv a řízení sboru, Praha - Bratislava 1969. KOLÁŘ, J A KOL. Sborový zpěv a řízení sboru, Praha 1983. Tichá, A. Učíme děti zpívat. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-916-X.
Požadavky
1. Účast ve výuce2. samostudium, domácí příprava na výuku, plnění průběžně zadávaných úkolů3. zpěv a dirigování nastudovaných skladeb ve výuce (formou kolektivního zápočtu)Aktivní účast ve výuce: 50 bodůPříprava na výuku: 50 bodů 100-51 bodů - započteno50-0 bodů - nezapočteno
Garant
doc. Mgr. Jan Spisar, Ph.D.
Vyučující
doc. Mgr. Jan Spisar, Ph.D.