Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Dějiny hudby - metodika poslechu (KHV / DE1DV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHV / DE1DV - Dějiny hudby - metodika poslechu, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. úvodní seminář - úvod do problematiky, přehled odborné knižní a časopisecké literatury, učebnic, poslechových řad a výchozích kurikulárních dokumentů (zejm. RVP), internetové zdroje informací, konfrontace potřeb a očekávání studentů s koncepcí vyučující, hledání styčných ploch (cíl, obsah, metody a formy výuky, podmínky k udělení zápočtu, studijní literatura), harmonogram průběhu semestru a podmínky pro udělení zápočtu;2. teoreticko-metodologický vstup (výuková činnost vyučující) - hudebně psychologické, aspekty poslechu hudby I.;3. teoreticko-metodologický vstup (výuková činnost vyučující) - hudebně psychologické, aspekty poslechu hudby II.;4. teoreticko-metodologický vstup (výuková činnost vyučující) - hudebně sociologické aspekty poslechu hudby I.;5. teoreticko-metodologický vstup (výuková činnost vyučující) - hudebně sociologické aspekty poslechu hudby II.;6. teoreticko-metodologický vstup (výuková činnost vyučující) - metodicko-didaktické aspekty poslechu hudby I;7. teoreticko-metodologický vstup (výuková činnost vyučující) - metodicko-didaktické aspekty poslechu hudby II;8. teoreticko-metodologický vstup (výuková činnost vyučující) - metodicko-didaktické aspekty poslechu hudby III;9. část praxeologická I. .- modelové hodiny poslechu hudby na vybraném typu a stupni školy (ukázky praktických poslechových činností v rámci modelové hodiny hudební výchovy - vlastní seminární činnost posluchačů následně analyzovaná, komentovaná a problematizovaná);10. část praxeologická II. - modelové hodiny poslechu hudby na vybraném typu a stupni školy (ukázky praktických poslechových činností v rámci modelové hodiny hudební výchovy - vlastní seminární činnost posluchačů následně analyzovaná, komentovaná a problematizovaná);11. část praxeologická III. - modelové hodiny poslechu hudby na vybraném typu a stupni školy (ukázky praktických poslechových činností v rámci modelové hodiny hudební výchovy - vlastní seminární činnost posluchačů následně analyzovaná, komentovaná a problematizovaná);12. část praxeologická IV. - modelové hodiny poslechu hudby na vybraném typu a stupni školy (ukázky praktických poslechových činností v rámci modelové hodiny hudební výchovy - vlastní seminární činnost posluchačů následně analyzovaná, komentovaná a problematizovaná);13. udělení zápočtu

Získané způsobilosti

1. Student dokáže proniknout do problematiky metodiky, resp. didaktiky poslechu hudby, realizovaném v rámci činnostního pojetí Hv na ZŠ, SŠ a ve volnočasových aktivitách dětí a studentů.2. Student rozvíjí schopnosti pedagogické aplikace vybraných kapitol dějin hudby v co nejširším kontextu všeobecně kulturním a historickém do praxeologické roviny výukové a výchovné. 3. Student získává znalosti a poznatky z oblasti teoreticko-metodologické. 4. Student rozvíjí komplexní pedagogické schopnosti (zejm. informačních, komunikačních, mobilizujících, řídících, organizačních, orientačních a konstrukčních) a pedagogickou kreativitu v oblasti mimoškolní didaktiky poslechu hudby.

Literatura

Drábek, V. Popularizace hudby. H&H, Praha, 1992. Sedlák,F. Psychologie hudebních schopností a dovedností. Praha, 1989. Herden, J. My pozor dáme a posloucháme. Posloucháme hudbu se žáky 1. stupně základních škol. 1. vyd. Scientia, Praha, 1994.

Požadavky

1. aktivní účast na cvičeních (max. dvě absence);2. reprezentativní praktický demonstrační výstup - modelová poslechová hodina realizovatelná ve vybraném školním prostředí s následnou aktivní analýzou a kritikou (praxeologický aplikace teoreticky zládnutých probraných témat konfrontovaných s nastudovanou odbornou literaturou).0 - 50 bodů NEVYHOVĚL51 - 70 bodů DOBŘE71 - 90 bodů VELMI DOBŘE91 - 100 bodů VÝBORNĚ

Garant

doc. PhDr. Veronika Ševčíková, Ph.D.