Předmět Romská kultura (KHV / HK2OV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHV / HK2OV - Romská kultura, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. detailní specifika romské hudební kultury a hudebnosti Romů z hlediska muzikologického, sociálně komunikačního a sebeidentifikačního, konkretizace teoretických aspektů na příkladových audio a videoukázkách - I.;2. detailní specifika romské hudební kultury a hudebnosti Romů z hlediska muzikologického, sociálně komunikačního a sebeidentifikačního, konkretizace teoretických aspektů na příkladových audio a videoukázkách - II.;3. detailní specifika romské hudební kultury a hudebnosti Romů z hlediska muzikologického, sociálně komunikačního a sebeidentifikačního, konkretizace teoretických aspektů na příkladových audio a videoukázkách - III.;4. detailní specifika romské hudební kultury a hudebnosti Romů z hlediska muzikologického, sociálně komunikačního a sebeidentifikačního, konkretizace teoretických aspektů na příkladových audio a videoukázkách - IV.;5. romská výtvarná kultura (minulost i současnost, zahraniční i domácí produkce);6. romská slovesnost a literatura, literatura o Romech (minulost i současnost, zahraniční i domácí produkce) - I.;7. romská slovesnost a literatura, literatura o Romech (minulost i současnost, zahraniční i domácí produkce) - II.;8. Romové a film I.;9. Romové a film II.;10. vybrané kapitoly z historie Romů (do 2. světové války);11. vybrané kapitoly z historie Romů (od 2. světové války do současnosti);12. romské náboženství, bydlení, odívání, stravování atd.13. udělení zápočtu.
Získané způsobilosti
1. Student se orientuje v oblasti romské hudební kultury a kultury. 2. Student srovnává specifické projevy romské hudby (minulost i současnost, zahraniční i domácí produkce), částečně pak rovněž výtvarného a dramatického umění, slovesnosti a filmu. 3. Student zná základní etapy romské historie. 4. Student hodnotí a respektuji relikty romské kultury.
Literatura
Ševčíková, V. Slyšet, cítit a dotýkat se? Romská hudba a hudebnost Romů jako pozitivní kulturní stereotyp a dominantní kulturní konfigurace. Ostrava, 2008. ISBN 978-80-7368-569-0.Ševčíková, V. Sociokulturní a hudebně výchovná specifika romské minority v kontextu doby. Ostrava, 2003. BAUMANN, M. P. The Reflection of the Roma in European Art Music. Berlin, 1996. ISBN 3-86135-700-3.Hübschmannová, M. Šaj pes dovakeras - můžeme se domluvit. Olomouc: PU, 1998.
Požadavky
1. aktivní účast v obou výukových blocích (max. dvě absence);2. samostatně je nutné prostudovat tituly ŠEVČÍKOVÁ, V.: Sociokulturní a hudebně výchovná specifika romské minority v kontextu doby (Ostrava 2003) a ŠEVČÍKOVÁ, V.: Slyšet, cítit a dotýkat se? (Ostrava 2008);3. kreativní zápočtové výstupy s prezentací seminární práce (kolektivní činnost v rámci semináře).0 - 50 bodů nesplněno - NEZAPOČTENO51 - 100 bodů splněno - ZAPOČTENO
Garant
doc. PhDr. Veronika Ševčíková, Ph.D.
Vyučující
doc. PhDr. Veronika Ševčíková, Ph.D.