Předmět Hudební pedagogika (KHV / HUDPG)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHV / HUDPG - Hudební pedagogika, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Literatura
WOODFORD, P, G. Democracy and Music Education. Liberalism, Ethics, and the Politics of Practice. Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press, 2005. ISBN 0-253-21739-3.ABEL-STRUTH, S. Grundriß der Musikpädagogik. Mainz: Schott, 1985. ISBN 3-7957-2052-4.Poledňák, I. Hudebně pedagogické invence. Praha: PedF UK, 2005. Holas, M. Hudební pedagogika. Praha: AMU, 2005. ISBN 80-7331-018-X.Fukač, J. - Tesař, S. - Vereš, J. Hudební pedagogika.Koncepce hudebně výchovných idejí v minulosti a přítomnosti. Brno: MU, 2000. ISBN 80-210-2458-5.Lébl, V., Poledňák, I. a kol. Hudební věda II. (kap. Hudební pedagogika). Praha: SPN, 1988. FUKAČ, J., VEREŠ, J. Hudobná pedagogika. Nitra: Pedagogická fakulta v Nitre, 1988. PAVLOVSKÁ, O. Hudobná pedagogika pre 5. ročník konzervatória. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatel´stvo, 1971. LUSKA, J., HLAVAČKA, M. K proměnám komparativní hudební pedagogiky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1508-9.LUSKA, J. K vývoji vztahů české hudební pedagogiky k nonartificiální hudbě. In Hudební věda a výchova 5,s. 95-105. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 80-7067-043-6.POLEDŃÁK, I., POŠ, V. Konfrontace. Praha: Supraphon, 1968. ZENKL, L. (ed.). Metodologické problémy hudební pedagogiky. Praha: Československá společnost pro hudební výchovu, 1969. Váňová, H., Skopal, J. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha : UK v Praze, 2002. ISBN 80-246-0435-3.MACDONALD, R. A. R., HARGREAVES, D. J., MIEL, D. (Eds.). Musical identities. Oxford: Oxford University Press, 2002. ISBN 0-19-850 932- 4.On-line katalogy knihoven. Sborníky prací kateder pedagogických fakult. Sborníky referátů z hudebně pedagogických konferencí v Brně (Musica viva in schola), Nitře, Olomouci, Ostravě, Ústí nad Labem, Praze, Českých Budějovicích, Turčianských Teplicích, Prešově. BURLAS, L. Teoria hudobnej pedagogiky. Prešov, 1997. ISBN 80-88885-06-X.COLWELL, R., RICHARDSON, C. (Eds.). The New Handbook of Research on Music Teaching and Learning. New York: Oxford University Press, 2002. ISBN 0-19- 513884.JORGENSEN, E. R. Transforming Music Education. Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press, 2003. ISBN 0-253-21560-9.LUSKA, J. Vybrané otázky srovnávací hudební pedagogiky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1508-9.
Požadavky
U zkoušky z Hudební pedagogiky uchazeč pojedná o:1. libovolném jednom tématu zvoleném v rámci struktury oboru Hudební pedagogika zformulované I. Poledňákem ve II. díle trojsvazkové Hudební vědy, nebo ze skripta Hudební pedagogika od Fukače, Vereše a Tesaře nebo ze stejnojmenné práce M. Holase.2. Zaměří se na hudebně pedagogické téma, které nejtěsněji koresponduje s problematikou jeho doktorské disertační práce obsahově či metodologicky.3. Forma zkoušky je ústní, nicméně požaduje se písemný tezovitý podklad v rozsahu přibližně 1-2 stránek včetně seznamu prostudované literatury.
Garant
prof. PaedDr. Jiří Luska, CSc.