Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Hudební pedagogika (KHV / HUDPG)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHV / HUDPG - Hudební pedagogika, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Literatura

WOODFORD, P, G. Democracy and Music Education. Liberalism, Ethics, and the Politics of Practice. Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press, 2005. ISBN 0-253-21739-3.ABEL-STRUTH, S. Grundriß der Musikpädagogik. Mainz: Schott, 1985. ISBN 3-7957-2052-4.Poledňák, I. Hudebně pedagogické invence. Praha: PedF UK, 2005. Holas, M. Hudební pedagogika. Praha: AMU, 2005. ISBN 80-7331-018-X.Fukač, J. - Tesař, S. - Vereš, J. Hudební pedagogika.Koncepce hudebně výchovných idejí v minulosti a přítomnosti. Brno: MU, 2000. ISBN 80-210-2458-5.Lébl, V., Poledňák, I. a kol. Hudební věda II. (kap. Hudební pedagogika). Praha: SPN, 1988. FUKAČ, J., VEREŠ, J. Hudobná pedagogika. Nitra: Pedagogická fakulta v Nitre, 1988. PAVLOVSKÁ, O. Hudobná pedagogika pre 5. ročník konzervatória. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatel´stvo, 1971. LUSKA, J., HLAVAČKA, M. K proměnám komparativní hudební pedagogiky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1508-9.LUSKA, J. K vývoji vztahů české hudební pedagogiky k nonartificiální hudbě. In Hudební věda a výchova 5,s. 95-105. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 80-7067-043-6.POLEDŃÁK, I., POŠ, V. Konfrontace. Praha: Supraphon, 1968. ZENKL, L. (ed.). Metodologické problémy hudební pedagogiky. Praha: Československá společnost pro hudební výchovu, 1969. Váňová, H., Skopal, J. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha : UK v Praze, 2002. ISBN 80-246-0435-3.MACDONALD, R. A. R., HARGREAVES, D. J., MIEL, D. (Eds.). Musical identities. Oxford: Oxford University Press, 2002. ISBN 0-19-850 932- 4.On-line katalogy knihoven. Sborníky prací kateder pedagogických fakult. Sborníky referátů z hudebně pedagogických konferencí v Brně (Musica viva in schola), Nitře, Olomouci, Ostravě, Ústí nad Labem, Praze, Českých Budějovicích, Turčianských Teplicích, Prešově. BURLAS, L. Teoria hudobnej pedagogiky. Prešov, 1997. ISBN 80-88885-06-X.COLWELL, R., RICHARDSON, C. (Eds.). The New Handbook of Research on Music Teaching and Learning. New York: Oxford University Press, 2002. ISBN 0-19- 513884.JORGENSEN, E. R. Transforming Music Education. Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press, 2003. ISBN 0-253-21560-9.LUSKA, J. Vybrané otázky srovnávací hudební pedagogiky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1508-9.

Požadavky

U zkoušky z Hudební pedagogiky uchazeč pojedná o:1. libovolném jednom tématu zvoleném v rámci struktury oboru Hudební pedagogika zformulované I. Poledňákem ve II. díle trojsvazkové Hudební vědy, nebo ze skripta Hudební pedagogika od Fukače, Vereše a Tesaře nebo ze stejnojmenné práce M. Holase.2. Zaměří se na hudebně pedagogické téma, které nejtěsněji koresponduje s problematikou jeho doktorské disertační práce obsahově či metodologicky.3. Forma zkoušky je ústní, nicméně požaduje se písemný tezovitý podklad v rozsahu přibližně 1-2 stránek včetně seznamu prostudované literatury.

Garant

prof. PaedDr. Jiří Luska, CSc.