Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metodická práce s romskými dětmi (KHV / MP2OV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHV / MP2OV - Metodická práce s romskými dětmi, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Detailní specifika romské kultury a především romské hudební kultury a hudebnosti Romů z hlediska muzikologického, sociálně komunikačního a sebeidentifikačního, příp. možnosti jejího pedagogického využití - konkretizace teoretických aspektů na příkladových audio a videoukázkách I.;2. detailní specifika romské kultury a především romské hudební kultury a hudebnosti Romů z hlediska muzikologického, sociálně komunikačního a sebeidentifikačního, příp. možnosti jejího pedagogického využití - konkretizace teoretických aspektů na příkladových audio a videoukázkách II.;3. detailní specifika romské kultury a především romské hudební kultury a hudebnosti Romů z hlediska muzikologického, sociálně komunikačního a sebeidentifikačního, příp. možnosti jejího pedagogického využití - konkretizace teoretických aspektů na příkladových audio a videoukázkách III.;4. přehled romologické odborné knižní a časopisecké literatury, internetové zdroje informací;5. romologie versus romistika (stav světových a domácích bádání);6. romský hodnotový systém a specifické rysy romské mentality jako východiska pro pochopení klíčových principů školní a mimoškolní práce s romskými dětmi, etnopedagogika a Romové7. koncepce multikulturalismu, multikulturní versus interkulturní výchova, etnopedagogika;8. postoje, stereotypy a předsudky - strategie, konstrukty a práce s nimi + didaktické hry z oblasti multikulturní výchovy I.;9. postoje, stereotypy a předsudky - strategie, konstrukty a práce s nimi + didaktické hry z oblasti multikulturní výchovy II.;10. postoje, stereotypy a předsudky - strategie, konstrukty a práce s nimi + didaktické hry z oblasti multikulturní výchovy III.;11. metodika práce s romskými dětmi - školní a mimoškolní edukace I.;12. metodika práce s romskými dětmi - školní a mimoškolní edukace II.;13. kreativní zápočtové výstupy studenty a udělení zápočtů.

Získané způsobilosti

1. Student dokáže proniknout do problematiky metodiky, resp. didaktiky práce s romskými dětmi prostoru školní a především mimoškolní (volnočasové) edukace. 2. Student získává a upevňuje znalosti a poznatky z oblasti specifik romské mentality a tradičního hodnotového systému Romů. 3. Student rozvíjí komplexní pedagogické dovednosti (zejm. informační, komunikační, mobilizující, řídící, organizační, orientační a konstrukční) a pedagogickou kreativitu v oblasti školní a mimoškolní edukace Romů.

Literatura

Ševčíková, V. Slyšet, cítit a dotýkat se? Romská hudba a hudebnost Romů jako pozitivní kulturní stereotyp a dominantní kulturní konfigurace. Ostrava, 2008. ISBN 978-80-7368-569-0.Ševčíková, V. Sociokulturní a hudebně výchovná specifika romské minority v kontextu doby. Ostrava, 2003. KALEJA, M., KNEJP, J. Mluvme o romech - Aven vakeras pal o Roma. Ostrava : OU, 2009. ISBN 978-8073-6870-83.

Požadavky

1. aktivní účast na seminářích (max. dvě absence);2. samostudium titulů ŠEVČÍKOVÁ, V.: Sociokulturní a hudebně výchovná specifika romské minority v kontextu doby (Ostrava 2003) a ŠEVČÍKOVÁ, V.: Slyšet, cítit a dotýkat se? (Ostrava 2008);3. kreativní zápočtový výstupy s prezentací seminárních úkolů - kolektivní činnost v rámci seminární výuky.0 - 50 bodů nesplněno - NEZAPOČTENO51 - 100 bodů splněno - ZAPOČTENO

Garant

doc. PhDr. Veronika Ševčíková, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Veronika Ševčíková, Ph.D.