Předmět ICT ve výuce a vzdělávání (KIK / 2IVVV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIK / 2IVVV - ICT ve výuce a vzdělávání, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Technické prostředky ve výuceDidaktické kořeny počítačové výukyProgramované učeníPočítačem podporovaná výukaPočítačové výukové programyeLearning a jeho hodnoceníDidaktické testy v prostředí ICTZákladní výukové texty, zadání úkolů a další požadavky na studenta jsou aktualizovány pro daný akademický rok vždy v rámci e-learningového kurzu LMS Moodle Ostravské univerzity. Tento systém je dosažitelný z internetu z adresy http://moodle.osu.cz. Do tohoto systému také studenti vkládají svá řešení korespondenčních úkolů a obdrží v něm taktéž hodnocení od vyučujícího.
Získané způsobilosti
Student:- získá přehled o využívání technických prostředků ve výuce;- posoudí, zhodnotí a inspiruje se, jak používat ICT ve výuce;- připomene si východiska, teorie, modely výuky a učení, posoudí výukové aplikace z pohledu uvedených teorií a naučí se, jak tyto principy aplikovat;- naučí se uplatňovat principy programovaného učení;- pochopí strukturu i jednotlivé úrovně u počítačem podporované výuky a sestaví systémový návrh výuky;- posoudí počítačový výukový program z různých hledisek;- vymezí pojem a základní prvky eLearningu a umí aplikovat evaluační postupy;- na základě teoretických východisek pro tvorbu testů umí vytvořit vlastní počítačové testy.
Literatura
KAPOUNOVÁ, J., PAVLÍČEK, J. Počítače ve výuce a učení. Ostrava : Ostravská univerzita, 2003. ISBN 80-7042-265-3.KAPOUNOVÁ, J. Počítačem podporovaná výuka. Ostrava: Ostravská univerzita, 2012. KAPOUNOVÁ, J. et al. Přístupy k evaluaci eLearningu. Ostrava: Ostravská univerzita, 2012. BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.KOSTOLÁNYOVÁ, K. Teorie adaptivního e-learningu. Ostrava: Ostravská univerzita, 2012. ISBN 978-80-7464-014-8.CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Příručka pro učitele a studenty učitelství. Brno: Paido, 1999. PAVLÍČEK, J. Projektový seminář. Ostrava: Ostravská univerzita, 2004. JEŘÁBEK, Ondřej a Martin BÍLEK. Teorie a praxe tvorby didaktických testů. Olomouc: Univerzita Palackého, 2010.
Požadavky
Účast ve výuce (min 80 %). Splnění zadaných korespondenčních úkolů a jejich prezentace na přednáškách.
Garant
doc. RNDr. Jana Kapounová, CSc.
Vyučující
doc. RNDr. Jana Kapounová, CSc.doc. RNDr. Jana Kapounová, CSc.