Předmět Pedagogický software (KIK / 2PESO)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIK / 2PESO - Pedagogický software, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Definice pedagogického softwarePedagogický software a vzdělávací paradigmata (instrukční, objevitelské a paradigma hypotéz)Evaluace pedagogického software, kritéria pro jeho hodnoceníPedagogický software a vývojové fáze poznání dítěteAplikace pro mobilní zařízeníPedagogický software pro podporu výuky jednotlivých předmětůMatematický softwareZáklady softwarového inženýrství a principy tvorby pedagogického softwareImplementace projektu a tvorba dokumentaceTestování a publikování výsledků projektuZákladní výukové texty, zadání úkolů a další požadavky na studenta jsou aktualizovány pro daný akademický rok vždy v rámci e-learningového kurzu LMS Moodle Ostravské univerzity. Tento systém je dosažitelný z internetu z adresy http://moodle.osu.cz. Do tohoto systému také studenti vkládají svá řešení korespondenčních úkolů a obdrží v něm taktéž hodnocení od vyučujícího.
Získané způsobilosti
Student získá:- znalost pojmu pedagogický software,- znalost kategorií pedagogického software,- znalost hodnotících kritérií pro posuzování pedagogického software,- dovednost posoudit vhodnost pedagogického software pro výuku,- dovednost navrhnout a specifikovat požadavky na nový pedagogický software,- schopnost pracovat v týmu,- schopnost prezentovat vybraný pedagogický software,- kompetence - analyzovat a řešit problémy,- kompetence - kreativita a logické a analytické myšlení,- kompetence - informační technologie.
Literatura
MALČÍK, M. Aplikační software pro výuku. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2013. KAPOUNOVÁ, J., PAVLÍČEK, J. Počítače ve výuce a učení. Ostrava: Ostravská univerzita, 2003. ISBN 80-7042-265-3.Bertrand, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.
Požadavky
- aktivní účast na výuce- samostudium- evaluace vybraných výukových programů - návrh a specifikace nového pedagogického software - řešení projektu přípravy, tvorby a využití nového pedagogického software- dokumentace k projektu
Garant
RNDr. Ingrid Nagyová, Ph.D.
Vyučující
RNDr. Ingrid Nagyová, Ph.D.