Předmět Rozvoj inform. a algoritm. myšlení (KIK / 2RIAM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIK / 2RIAM - Rozvoj inform. a algoritm. myšlení, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Informatické soutěže pro žáky základních škol, typy úloh na soutěžích.Úlohy pro rozvoj informatického a algoritmického myšlení.Klasifikace úloh, úpravy úloh a posouzení jejich obtížnosti.Rozvoj algoritmického myšlení u žáků na 1. stupni ZŠ.EasyLogo a možnosti jeho rozšiřování.Robot Karel pro rozvoj algoritmického myšlení.Programové prostředí Scratch, tvorba projektů.Dětské programové prostředí Alice.Základní výukové texty, zadání úkolů a další požadavky na studenta jsou aktualizovány pro daný akademický rok vždy v rámci e-learningového kurzu LMS Moodle Ostravské univerzity. Tento systém je dosažitelný z internetu z adresy http://moodle.osu.cz. Do tohoto systému také studenti vkládají svá řešení korespondenčních úkolů a obdrží v něm taktéž hodnocení od vyučujícího.
Získané způsobilosti
Student získá:- znalost pojmů informatické a algoritmické myšlení,- znalost úloh určených pro rozvoj algoritmického myšlení,- dovednost vytvářet úlohy pro rozvoj algoritmického myšlení,- dovednost pracovat ve vybraných dětských programovacích prostředích,- schopnost vést žáky k řešení programových úloh a algoritmickému přístupu k řešení problémů,- schopnost rozvíjet u žáků informatické a algoritmické myšlení,- kompetence - analyzovat a řešit problémy,- kompetence - kreativita a logické a analytické myšlení,- kompetence - informační technologie.
Literatura
Melichar, J. Algoritmy na 1. Stupni základní školy. 2006. Klíma, K. Programovací jazyk Karel: Co je Karel. Pitner, T. Výuka programování na základní a střední škole. 2000. Fojtík, R.:. Didaktika informatiky 2. Ostravská univerzita v Ostravě, 2006. Vaníček, J. Informatika pro 1. stupeň základní školy: informační a komunikační. Brno: Computer Press, 2012.
Požadavky
- aktivní účast ve výuce- aktivní účast při řešení zadaných úkolů- vypracování praktických úkolů v jednotlivých cvičeních- samostatné studium- rozbor informatické úlohy a její úpravy podle požadavků- drobné programy vytvářené v různých dětských programovacích prostředích- příprava úlohy pro rozvoj algoritmického myšlení u žáků- zkouška
Garant
RNDr. Ingrid Nagyová, Ph.D.
Vyučující
RNDr. Ingrid Nagyová, Ph.D.RNDr. Ingrid Nagyová, Ph.D.