Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Rozvoj inform. a algoritm. myšlení (KIK / 2RIAM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIK / 2RIAM - Rozvoj inform. a algoritm. myšlení, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Informatické soutěže pro žáky základních škol, typy úloh na soutěžích.Úlohy pro rozvoj informatického a algoritmického myšlení.Klasifikace úloh, úpravy úloh a posouzení jejich obtížnosti.Rozvoj algoritmického myšlení u žáků na 1. stupni ZŠ.EasyLogo a možnosti jeho rozšiřování.Robot Karel pro rozvoj algoritmického myšlení.Programové prostředí Scratch, tvorba projektů.Dětské programové prostředí Alice.Základní výukové texty, zadání úkolů a další požadavky na studenta jsou aktualizovány pro daný akademický rok vždy v rámci e-learningového kurzu LMS Moodle Ostravské univerzity. Tento systém je dosažitelný z internetu z adresy http://moodle.osu.cz. Do tohoto systému také studenti vkládají svá řešení korespondenčních úkolů a obdrží v něm taktéž hodnocení od vyučujícího.

Získané způsobilosti

Student získá:- znalost pojmů informatické a algoritmické myšlení,- znalost úloh určených pro rozvoj algoritmického myšlení,- dovednost vytvářet úlohy pro rozvoj algoritmického myšlení,- dovednost pracovat ve vybraných dětských programovacích prostředích,- schopnost vést žáky k řešení programových úloh a algoritmickému přístupu k řešení problémů,- schopnost rozvíjet u žáků informatické a algoritmické myšlení,- kompetence - analyzovat a řešit problémy,- kompetence - kreativita a logické a analytické myšlení,- kompetence - informační technologie.

Literatura

Melichar, J. Algoritmy na 1. Stupni základní školy. 2006. Klíma, K. Programovací jazyk Karel: Co je Karel. Pitner, T. Výuka programování na základní a střední škole. 2000. Fojtík, R.:. Didaktika informatiky 2. Ostravská univerzita v Ostravě, 2006. Vaníček, J. Informatika pro 1. stupeň základní školy: informační a komunikační. Brno: Computer Press, 2012.

Požadavky

- aktivní účast ve výuce- aktivní účast při řešení zadaných úkolů- vypracování praktických úkolů v jednotlivých cvičeních- samostatné studium- rozbor informatické úlohy a její úpravy podle požadavků- drobné programy vytvářené v různých dětských programovacích prostředích- příprava úlohy pro rozvoj algoritmického myšlení u žáků- zkouška

Garant

RNDr. Ingrid Nagyová, Ph.D.

Vyučující

RNDr. Ingrid Nagyová, Ph.D.RNDr. Ingrid Nagyová, Ph.D.