Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Počítače ve výuce a učení (KIK / 33APO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIK / 33APO - Počítače ve výuce a učení, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Využívání technických prostředků ve výuce: z historie, zavádění počítačů a internetu do škol z hlediska hardware, software, uživatelů ve školách, uplatnění pedagogických principů, využití ve výuce, přípravy pedagogů.Současné trendy studování s počítačem: systém ICT ve školách (Rámcový vzdělávací program), systémový přístup, školní informační systémy z hlediska jejich správy a rozvoje.Počítačem podporovaná výuka: strategie výuky v elektronickém prostředí, Gagného model události výuky, Bloomova taxonomie v digitálním světě, Kolbův cyklus učení; direktivní a konstruktivní postupy.Programované vyučování: jeho charakteristika, Skinnerova teorie učení, koncept výuky podle Tollingerové.Komponenty počítačové výuky (výukové objekty): koncepce, jejich znovu použitelnost, multimediální objekty, metadata, digitální knihovny výukových objektů.Počítačové výukové programy: jejich tvorba a hodnocení; fáze návrhu výuky - model ISD (ADDIE).eLearning: pojetí, jednotlivé komponenty, online výukové prostředí, systémy řízení eLearningu (LMS), blended learning.Role internetu ve vzdělávání: vliv příbuzných oborů, metodika aplikace internetu ve vzdělávání, internetové projekty; WebQuest.Sumarizace.

Získané způsobilosti

Student získá:- znalost historie používání technických prostředků ve výuce,- schopnost vymezit používání počítačů a internetu v různých didaktických funkcích,- schopnost orientovat se v současných trendech studování s počítačem ve školách,- schopnost posoudit a hodnotit počítačové výukové programy,- dovednost vytvořit výukové objekty a pracovat s nimi,- znalost koncepce distančního vzdělávání,- schopnost orientovat se a používat prostředí eLearningu,- kompetence k integrování ICT v edukačním procesu.

Literatura

http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2230ZLÁMALOVÁ, H. Distanční vzdělávání a e-learning: učební text pro distanční studium. Praha: Univerzita J. A. Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-56-3.MAŠEK, J., MICHALÍK, P., VRBÍK, V. Otevřené technologie ve výuce. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2004. ISBN 80-7043-254-3.KAPOUNOVÁ, J., PAVLÍČEK, J. Počítače ve výuce a učení. Ostrava: Ostravská univerzita, 2003. ISBN 80-7042-265-3.KAPOUNOVÁ, J. Počítačem podporovaná výuka. Ostrava: Ostravská univerzita, 2012. KAPOUNOVÁ, J. et al. Přístupy k evaluaci eLearningu. Ostrava: Ostravská univerzita, 2012. BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. Praha: Karlova univerzita, 2003. ISBN 80-239-0106-0.Bertrand, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.Poláková, E. Úvod do technológie vzdelávania. Nitra: UKF, 1997. Bednaříková, I. Jak psát studijní text pro distanční vzdělávání. Ostrava: Ostravská univerzita, 2004. ISBN 80-7042-981-X.MALACH, J. Kapitoly z andragogiky. Ostrava: Ostravská univerzita, 2002. KAPOUNOVÁ, J. Od programovaného učení k e-learningu: Sborník z konference. Ostrava: Ostravská univerzita, 2005. PRŮCHA, J., MAREŠ, J., WALTEROVÁ, E.. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 2009.

Požadavky

- samostudium doporučených literárních pramenů- vyhledávání relevantních informací a zdrojů- vypracování a prezentace dvou korespondenčních úkolů- zpracování, prezentace a obhajoba seminární práceVýběr z témat:1. role informačních kompetencí2. posouzení počítačového výukového programu3. návrh výukového projektu4. využívání eLearningu v edukačním procesu- osobní individuální konzultace včetně e mailové komunikace s vyučující- příprava na zkoušku- absolvování zkouškyseminární práce (písemná) 0-50 bodů, minimum 30 bodů, ústní zkouška 0-50 bodů, minimum 21 bodů 100 - 91 bodů - výborně 90 - 71 bodů - velmi dobře 70 - 51 bodů - dobře 50 - 0 bodů - nevyhověl

Garant

doc. RNDr. Jana Kapounová, CSc.

Vyučující

doc. RNDr. Jana Kapounová, CSc.