Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Objektově orientované programování (KIK / 3OOPG)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIK / 3OOPG - Objektově orientované programování, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Dynamické datové struktury, dynamická pole.Úvod do OOP - třídy a objekty, objekty reálného světa.Metody tříd, konstruktor.Vlastnosti objektů - zapouzdření, dědičnost, polymorfismus.Jednoduché grafické objekty a jejich využití, objekt turtle.Obsluha událostí.Klávesnice, obsluha událostí klávesnice.Myš, obsluha událostí myši.Dědičnost a polymorfizmus.Pole objektů a jeho vyžití.Objektový návrh programu a tvorba jednoduché hry.Základní výukové texty, zadání úkolů a další požadavky na studenta jsou aktualizovány pro daný akademický rok vždy v rámci e-learningového kurzu LMS Moodle Ostravské univerzity. Tento systém je dosažitelný z internetu z adresy http://moodle.osu.cz. Do tohoto systému také studenti vkládají svá řešení korespondenčních úkolů a obdrží v něm taktéž hodnocení od vyučujícího.

Získané způsobilosti

Student získá:- znalost principů objektově orientovaného programování,- znalost vlastností objektů,- dovednost využívat objekty při návrhu a tvorbě aplikací,- dovednost vyjadřovat se v termínech objektově orientovaného programování,- schopnost definovat třídy objektů, jejich vlastnosti a metody,- schopnost obsluhovat události,- schopnost využívat základní komponenty objektově orientovaného vývojového prostředí,- kompetence - analyzovat a řešit problémy,- kompetence - kreativita a logické a analytické myšlení,- kompetence - informační technologie.

Literatura

Wirth, N. Algoritmy a štruktúry údajov. Bratislava: Alfa, 1987. ISBN 80-05-00153-3.CANTÚ, M. Mistrovství v Delphi. Praha: Computer Press, 1995. Nagyová, I. Programování v jazyce Python. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014. Nagyová, I. Základy programování. Ostrava: Repronis, 2008. ISBN 978-80-7368-275-0.

Požadavky

- docházka na přednášky a cvičení- pravidelná domácí příprava na cvičení- samostudium- jednoduché programy vytvořené během semestru jako výstup z cvičení- návrh a realizace počítačové hry využívající grafické objekty- návrh a tvorba počítačového programu (hry) využívající více různých tříd objektů

Garant

RNDr. Ingrid Nagyová, Ph.D.

Vyučující

RNDr. Ingrid Nagyová, Ph.D.RNDr. Ingrid Nagyová, Ph.D.