Předmět Počítače ve výuce a učení (KIK / 3PVVU)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIK / 3PVVU - Počítače ve výuce a učení, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Z historie využívání technických prostředků ve výuce.Zavádění počítačů a internetu do škol.Studování s počítačem.Systém ICT ve škole (Rámcový vzdělávací program).Počítačem podporovaná výuka (direktivní a konstruktivní strategie).Počítačové výukové programy (virtuální výukové prostředí).Hodnocení počítačových výukových programů.Komponenty počítačové výuky (výukové objekty).Koncepce distančního vzdělávání.E-learning.Příklady používání e-learningových systémů.Tvorba vzdělávacích projektů v prostředí internetu.WebQuest.Metadata a digitální knihovny výukových objektů.Sumarizace.Základní výukové texty, zadání úkolů a další požadavky na studenta jsou aktualizovány pro daný akademický rok vždy v rámci e-learningového kurzu LMS Moodle Ostravské univerzity. Tento systém je dosažitelný z internetu z adresy http://moodle.osu.cz. Do tohoto systému také studenti vkládají svá řešení korespondenčních úkolů a obdrží v něm taktéž hodnocení od vyučujícího.
Získané způsobilosti
Student získá:- znalost historie používání technických prostředků ve výuce,- schopnost vymezit používání počítačů a internetu v různých didaktických funkcích,- schopnost orientovat se v současných trendech studování s počítačem ve školách,- schopnost posoudit a hodnotit počítačové výukové programy,- dovednost vytvořit výukové objekty a pracovat s nimi,- znalost koncepce distančního vzdělávání,- schopnost orientovat se a používat prostředí eLearningu,- kompetence k integrování ICT v edukačním procesu.
Literatura
http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2230ZLÁMALOVÁ, H. Distanční vzdělávání a e-learning: učební text pro distanční studium. Praha: Univerzita J. A. Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-56-3.MAŠEK, J., MICHALÍK, P., VRBÍK, V. Otevřené technologie ve výuce. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2004. ISBN 80-7043-254-3.KAPOUNOVÁ, J., PAVLÍČEK, J. Počítače ve výuce a učení. Ostrava: Ostravská univerzita, 2003. ISBN 80-7042-265-3.KAPOUNOVÁ, J. Počítačem podporovaná výuka. Ostrava: Ostravská univerzita, 2012. KAPOUNOVÁ, J. et al. Přístupy k evaluaci eLearningu. Ostrava: Ostravská univerzita, 2012. BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. Praha: Karlova univerzita, 2003. ISBN 80-239-0106-0.BERTRAND, Z. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. Poláková, E. Úvod do technológie vzdelávania. Nitra: UKF, 1997. Bednaříková, I. Jak psát studijní text pro distanční vzdělávání. Ostrava: Ostravská univerzita, 2004. ISBN 80-7042-981-X.MALACH, J. Kapitoly z andragogiky. Ostrava: Ostravská univerzita, 2002. KAPOUNOVÁ, J. Od programovaného učení k e-learningu: Sborník z konference. Ostrava: Ostravská univerzita, 2005. PRŮCHA, J., MAREŠ, J., WALTEROVÁ, E.. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 2009.
Požadavky
- samostudium doporučených literárních pramenů- vyhledávání relevantních informací a zdrojů- vypracování a prezentace korespondenčních úkolů - osobní individuální konzultace včetně e-mailové komunikace s vyučující
Garant
RNDr. Ingrid Nagyová, Ph.D.
Vyučující
doc. RNDr. Jana Kapounová, CSc.RNDr. Ingrid Nagyová, Ph.D.