Předmět Tvorba a užití didaktických médií (KIK / BKTDM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIK / BKTDM - Tvorba a užití didaktických médií, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Systém materiálních didaktických prostředků.Principy a zásady efektivního využívání didaktických medií.Kategorizace didaktických médií z hlediska jejich využití dle stanovených cílů a v závislosti na použitých metodách na rozličném stupni vzdělávání.Volba didaktických médií vzhledem na styly učení žáků.Základní zásady tvorby a užití didaktických médií na základní škole.Zásady tvorby a využití audiovizuálních didaktických médií.Tvorba vybrané pomůcky a její využití ve vyučování.
Získané způsobilosti
Student získá:- znalost principů, zásad a metod tvorby a efektivního využívání didaktických médií,- znalost kategorizace didaktických médií,- shcopnost volit didaktická média na základě stylů učení a s ohledem na styly učení žáků,- dovednost tvorby didaktické pomůcky,- shcopnost zdůvodnit důležitost této tvorby a jejího využití ve vyučování,- schopnost vhodně využívat didaktická média ve vzdělávacím procesu.
Literatura
Hašková,A. Technológia vzdelávania. Nitra: UKF, 2004. ISBN 80-8050-648-5. Ostrava: OU. Malach, J. Tvorba projektu vzdělávání. Ostrava: Ostravská univerzita, 2003. ISBN 80-7042-942-9.Bohony, P. Didaktická technológia. Nitra: UKF, 2003. ISBN 80-8050-653-7.Poláková, E. K niektorým problémom efektívnosti vzdelávania. Nitra: UKF, 1999. ISBN 80-8050-275-7.
Požadavky
- docházka na cvičení- aktivní účast při řešení zadaných úkolů- tvorba učební pomůcky- zpracování manuálu didaktického využití vytvořené pomůcky- samostatné studium doporučených literárních pramenů- příprava na zkoušku- absolvování zkouškyPřed zkouškou je možné získat 0-40 bodů za vypracování korespondenčních úkolů podle zadání v LMS Moodle. U zkoušky je možné získat 0-60 bodů z ústní části zkoušky. Pro připuštění ke zkoušce je nutné získat 20 bodů předem. U zkoušky je nutné získat alespoň 20 bodů z ústní časti zkoušky.Podle součtu bodů jsou studenti hodnoceni následovně:100-91 bodů výborně 90-71 bodů velmi dobře 70-51 bodů dobře 50-0 bodů nevyhověl
Garant
RNDr. Ingrid Nagyová, Ph.D.
Vyučující
RNDr. Ingrid Nagyová, Ph.D.