Předmět Didaktika vzdělávacích technologií (KIK / BPDVT)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIK / BPDVT - Didaktika vzdělávacích technologií, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Hodnocení MDP z hlediska jich využití dle stanovených cílu na rozličném stupni vzdělávání.Hodnocení MDP z hlediska jich využití v závislosti na použitých metodách.Aplikace systémové didaktiky při volbě nástrojů vzdělávání.Ziskování vstupného stavu žáka jako předpoklad optimálního výběru vhodných VDTE.Volba vzdělávacích technologií vzhledem na styly učení.Modely vzdělávacích technologií.Modelový algoritmus volby vzdělávacích technologií.Specifika VDTE v elektronickém distančním vzdělávání.Tvorba a prezentace vlastní přípravy na vyučovací hodinu.
Získané způsobilosti
Student získá:- kompetence tvořivé aplikace didaktických poznatků v edukaci využívajících ICT,- schopnost didakticky analyzovat reálný průběh procesu vyučování s ohledem na ICT,- kompetence plánování efektivní didaktické strategie využití ICT ve vyučování.
Literatura
Bohony, P. Didaktická technológia. Nitra: UKF, 2003. ISBN 80-8050-653-7.Poláková, E. K niektorým problémom efektívnosti vzdelávania. Nitra: UKF, 1999. ISBN 80-8050-275-7.RAMBOUSEK, V. Práce s počítačem 2. Praha : Fortuna, 2003. ISBN 80-7168-874-6.Poláková, E. Úvod do technológie vzdelávania. Nitra: UKF, 1997. Hašková,A. Technológia vzdelávania. Nitra: UKF, 2004. ISBN 80-8050-648-5. Ostrava: OU. Lánský, Fialová (ed.). Vzdělávací kybernetika ve výzkumu a výuce. Dobřichovice: KAVA-PECH,1994. Ostrava: OU, 2003.
Požadavky
- docházka na cvičení,- aktivní účast při řešení zadaných úkolů- vypracování korespondenčních úkolů podle zadání- vyhledávání informačních zdrojů o různých edukačních elektronických programech a jejich využití- samostatné studium- návrh didaktické přípravy na vyučování s využitím vybraného programu- příprava na zkoušku- Splnění 7 úkolů (min. 7x2, max. 7x4 bodů);- Úspěšné vyřešení 2 krátkých písemných testů (min. 2x5, max. 2x10 bodů);- Úspěšné složení závěrečné písemky (min. 26, max. 52 bodů).Podle součtu bodů jsou studenti hodnoceni následovně:100-91 bodů výborně 90-71 bodů velmi dobře 70-51 bodů dobře 50-0 bodů nevyhověl
Garant
RNDr. Ingrid Nagyová, Ph.D.
Vyučující
RNDr. Ingrid Nagyová, Ph.D.