Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Objektově orientované programování (KIK / BPOOP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIK / BPOOP - Objektově orientované programování, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Komponenty - nastavování vlastností a obsluha událostí.Úvod do OOP, konstruktor.Metody objektů.Vlastnosti objektů - zapouzdření, dědičnost, polymorfismus.Jednoduché grafické objekty.Programové jednotky (unity).Dynamická pole.Klávesnice, obsluha událostí klávesnice.Myš, obsluha událostí myši.Statické a virtuální metody, polymorfizmus.Více objektů jednoho typu.Výjimky, obsluha výjimek.Vlákna.

Získané způsobilosti

Student získá:- znalost principů objektově orientovaného programování,- znalost vlastností objektů,- dovednost využívat objekty při návrhu a tvorbě aplikací,- dovednost vyjadřovat se v termínech objektově orientovaného programování,- schopnost definovat třídy objektů, jejich vlastnosti a metody,- schopnost obsluhovat události,- schopnost využívat základní komponenty prostředí Delphi,- kompetence - analyzovat a řešit problémy,- kompetence - kreativita a logické a analytické myšlení,- kompetence - informační technologie.

Literatura

Wirth, N. Algoritmy a štruktúry údajov. Bratislava: Alfa, 1987. ISBN 80-05-00153-3.Manuály k objektově orientovaným programovacím jazykům. CANTÚ, M. Mistrovství v Delphi. Praha: Computer Press, 1995. Nagyová, I. Základy programování. Ostrava: Repronis, 2008. ISBN 978-80-7368-275-0.

Požadavky

- docházka na přednášky a cvičení- pravidelná domácí příprava na cvičení- samostudium- jednoduché programy vytvořené během semestru jako výstup z cvičení (cca 10 programů)- návrh a realizace počítačové hry využívající jeden grafický objekt- tvorba multimediálního výukového divadla- návrh a tvorba počítačové hry využívající více různých tříd objektů- příprava na zkouškuPřed zkouškou je možné získat 0-10 bodů za účast v hodinách a 0-30 bodů za vypracování korespondenčních úkolů podle zadání v LMS Moodle. U zkoušky je možné získat 0-40 bodů z písemné části a 0-20 bodů z ústní části zkoušky. Pro připuštění ke zkoušce je nutné získat 20 bodů předem. U zkoušky je nutné získat alespoň 10 bodů z písemné a 10 bodů z ústní časti zkoušky.Podle součtu bodů jsou studenti hodnoceni následovně:100-91 bodů výborně 90-71 bodů velmi dobře 70-51 bodů dobře 50-0 bodů nevyhověl

Garant

doc. RNDr. Jana Šarmanová, CSc.

Vyučující

doc. RNDr. Jana Šarmanová, CSc.doc. RNDr. Jana Šarmanová, CSc.