Předmět ICT ve výuce odborných předmětů (KIK / DPIOP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIK / DPIOP - ICT ve výuce odborných předmětů, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. - 3. Kancelářský software4. - 6. Internet, e-learning a LMS prostředí7. - 9. Didaktický software, výukové programy10. - 11. Modelování a simulace (v některých odborných předmětech)12. týden Virtuální laboratoře (v některých odborných předmětech)
Získané způsobilosti
- přehled o využití kancelářského software v jeho odborných předmětech,- celkový přehled o výužívání výukových programů na ZŠ a SŠ,- přehled o výukových materiálech dostupných na Internetu pro vybrané odborné předměty- schopnost využívat výukové programy, materiály po stránce didaktické a vhodně je zavádět do pedagogické praxe- dovednosti vhodně volit ve výuce svého odborného předmětu organizační formy a vyučovací metody při využívání výukových programů a materiálů dostupných z Internetu
Literatura
ČERNOCHOVÁ, M., KOMRSKA,T., NOVÁK, J. Náměty pro využití počítače při vyučování. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-272-6.ČERNOCHOVÁ, M. Příprava budoucích e-učitelů na e-Instruction. Praha : AISIS, 2003. ISBN 80-239-0938-X.BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. Praha: Karlova univerzita, 2003. ISBN 80-239-0106-0.DROZD, P., KUBICOVÁ, S., DROZDOVÁ, M. Informační a komunikační technologie ve výuce přírodopisu a biologie. Ostrava : Ostravská univerzita, 2005. BÍLEK, M. Výuka chemie s počítačem. Hradec Králové : Univerzita Hradec Králové, 2005. DUHAJSKÝ, J., HOUFKOVÁ, J., BUREŠOVÁ, J. Využití Internetu ve výuce fyziky. Praha : Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0613-6.KALAŠ, I. Čo ponúkajú informačné a komunikačné technologie iným predmetom. Bratislava : Ústav informácií aprognóz školstva, 2000. ISBN 80-7098-265-5.KALAŠ, I. Modely a scenáre používania IKT v školách. Praha : Karlova univerzita, 2003. ISBN 80-239-0418-3.
Požadavky
Podle zvolené oblasti výuky (předmětu) studenti navrhnou metodou ADDIE řešení konkrétní výukové lekce.
Garant
doc. Ing. Kateřina Kostolányová, Ph.D.
Vyučující
doc. Ing. Kateřina Kostolányová, Ph.D.