Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogický software (KIK / DPPES)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIK / DPPES - Pedagogický software, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- ICT ve procesu poznávání- Definice pedagogického software- Evaluace pedagogického software, kritéria pro jeho hodnocení- Pedagogický software a vývojové fáze poznání dítěte- Základy softwarového inženýrství a principy tvorby pedagogického software- Implementace projektu- Tvorba dokumentace- Testování a publikování výsledků projektu

Získané způsobilosti

ZpůsobilostiStudent získá:- znalost pojmu pedagogický software,- znalost kategorií pedagogického software,- znalost hodnotících kritérií pro posuzování pedagogického software,- dovednost posoudit vhodnost pedagogického software pro výuku,- dovednost navrhnout a specifikovat požadavky na nový pedagogický software,- schopnost pracovat v týmu,- schopnost prezentovat vybraný pedagogický software,- kompetence - analyzovat a řešit problémy,- kompetence - kreativita a logické a analytické myšlení,- kompetence - informační technologie.

Literatura

MALČÍK, M. Aplikační software pro výuku. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2013. KAPOUNOVÁ, J., PAVLÍČEK, J. Počítače ve výuce a učení. Ostrava : Ostravská univerzita, 2003. ISBN 80-7042-265-3.Bertrand, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.SCHUBERT, S., SCHWILL, A. Didaktik der Informatik. Heidelberg, 2004. PRŮCHA, J., MAREŠ, J., WALTEROVÁ, E. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 2009. KAPOUNOVÁ, J., PAVLÍČEK, J. Počítače ve výuce a učení. Ostrava: Ostravská univerzita, 2003. ISBN 80-7042-265-3.

Požadavky

- docházka na přednášky a cvičení- pravidelná domácí příprava na cvičení - dokončení úkolů- samostudium- evaluace vybraných výukových programů (cca 3 výukové programy)- návrh a specifikace nového pedagogického software - řešení projektu přípravy, tvorby a využití nového pedagogického software- dokumentace k projektu- ústní zkouška

Garant

doc. RNDr. Jana Kapounová, CSc.

Vyučující

doc. RNDr. Jana Kapounová, CSc.RNDr. Ingrid Nagyová, Ph.D.