Předmět Technologie e-learningu (KIK / DPTEL)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIK / DPTEL - Technologie e-learningu, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Úvod do e-learningu, historie e-learningu.Komponenty a technologie e-learningu.Formy e-learningu.Řídicí systémy výuky.Nástroje pro tvorbu kurzů, grafika a design, tvorba on-line kurzu.Metodika tvorby e-kurzu a používané standardy.Komunikační nástroje, nástroje testování a hodnotící nástroje.E-learning z pohledu studenta.E-learning z pohledu vyučujícího.Pozitiva a negativa e-learningu.Příklady virtuálních prostředí.
Získané způsobilosti
Student získá:- schopnost objasnit specifickou terminologii a vysvětlit pojmy,- schopnost diskutovat o vhodnosti/nevhodnosti použité technologie,- schopnost vytvořit a posoudit část distanční výukové opory,- schopnost vytipovat speciální znaky výukové strategie a specifikovat typy výuky,- znalost jednotlivých rolí a úloh tutora,- kompetence k teoretickému navržení struktury on-line modelu výuky.
Literatura
PAVLÍČEK, J. E-learning v podnikovém vzdělávání. Ostrava: Ostravská univerzita, 2003. ISBN 80-7042-920-8.KVĚTOŇ, K. Základy distančního a online vzdělávání. Praha, 2003. KVĚTOŇ, K. Základy SCORM. Ostrava : Ostravská univerzita, 2004. BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. Praha: Karlova univerzita, 2003. ISBN 80-239-0106-0.PAVLÍČEK, J. Základy e-didaktiky pro e-tutory. Ostrava: Ostravská univerzita, 2003. ISBN 80-7042-921-6.
Požadavky
- aktivní účast na cvičeních- práce ve skupinách nad dílčími úkoly- aktivní účast v diskusním fóru- zpracování části (kapitoly) distanční výukové opory- studium odborné aktuální literatury a informačních zdrojů
Garant
doc. Ing. Kateřina Kostolányová, Ph.D.
Vyučující
doc. Ing. Kateřina Kostolányová, Ph.D.