Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět ICT ve výuce všeobecně vzděl. předmětů (KIK / GKIOP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIK / GKIOP - ICT ve výuce všeobecně vzděl. předmětů, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. týden Počítače jako interaktivní systémy, informační gramotnost učitelů, využití ICT ve výuce, e-learning na základních a středních školách2. - 3. týden Kancelářský software a jeho implementace do výuky4. - 5. týden Didaktický software a počítačové hry s výukovým obsahem6. - 8. Internet9. týden Počítačové simulace a virtuální experimenty10. týden Interaktivní tabule a její využití ve výuce11. týden Videosekvence a její využití ve výuce12. týden Počítačem podporovaný experiment

Získané způsobilosti

Studenti získají:- přehled o využití kancelářského software ve všeobecně vzdělávacích předmětech,- komplexní přehled o typech a možnostech využití počítačových programů a her ve výuce,- přehled o výukových materiálech dostupných na Internetu pro vybrané předměty,- schopnosti posouzení výukových programů po stránce didaktické a dokážou implementovat programy do výuky,- dovednosti vhodně volit ve výuce svého předmětu organizační formy a vyučovací metody při využívání výukových programů a materiálů dostupných na Internetu

Literatura

VEŘMIŘOVSKÝ, J. ICT ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů. Ostrava: Ostravská univerzita, 2013. ČERNOCHOVÁ, M., KOMRSKA,T., NOVÁK, J. Náměty pro využití počítače při vyučování. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-272-6.ČERNOCHOVÁ, M. Příprava budoucích e-učitelů na e-Instruction. Praha : AISIS, 2003. ISBN 80-239-0938-X.BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. Praha: Karlova univerzita, 2003. ISBN 80-239-0106-0.DROZD, P., KUBICOVÁ, S., DROZDOVÁ, M. Informační a komunikační technologie ve výuce přírodopisu a biologie. Ostrava : Ostravská univerzita, 2005. BÍLEK, M. Výuka chemie s počítačem. Hradec Králové : Univerzita Hradec Králové, 2005. DUHAJSKÝ, J., HOUFKOVÁ, J., BUREŠOVÁ, J. Využití Internetu ve výuce fyziky. Praha : Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0613-6.KALAŠ, I. Čo ponúkajú informačné a komunikačné technologie iným predmetom. Bratislava : Ústav informácií aprognóz školstva, 2000. ISBN 80-7098-265-5.KALAŠ, I. Modely a scenáre používania IKT v školách. Praha : Karlova univerzita, 2003. ISBN 80-239-0418-3.

Požadavky

Podle konkrétní oblasti výuky (předmětu) studenti navrhnou metodou ADDIE řešení konkrétní výukové lekce.

Garant

doc. Ing. Kateřina Kostolányová, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Kateřina Kostolányová, Ph.D.doc. Ing. Kateřina Kostolányová, Ph.D.