Předmět ICT ve výuce všeobecně vzděl. předmětů (KIK / GKIOP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIK / GKIOP - ICT ve výuce všeobecně vzděl. předmětů, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. týden Počítače jako interaktivní systémy, informační gramotnost učitelů, využití ICT ve výuce, e-learning na základních a středních školách2. - 3. týden Kancelářský software a jeho implementace do výuky4. - 5. týden Didaktický software a počítačové hry s výukovým obsahem6. - 8. Internet9. týden Počítačové simulace a virtuální experimenty10. týden Interaktivní tabule a její využití ve výuce11. týden Videosekvence a její využití ve výuce12. týden Počítačem podporovaný experiment
Získané způsobilosti
Studenti získají:- přehled o využití kancelářského software ve všeobecně vzdělávacích předmětech,- komplexní přehled o typech a možnostech využití počítačových programů a her ve výuce,- přehled o výukových materiálech dostupných na Internetu pro vybrané předměty,- schopnosti posouzení výukových programů po stránce didaktické a dokážou implementovat programy do výuky,- dovednosti vhodně volit ve výuce svého předmětu organizační formy a vyučovací metody při využívání výukových programů a materiálů dostupných na Internetu
Literatura
VEŘMIŘOVSKÝ, J. ICT ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů. Ostrava: Ostravská univerzita, 2013. ČERNOCHOVÁ, M., KOMRSKA,T., NOVÁK, J. Náměty pro využití počítače při vyučování. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-272-6.ČERNOCHOVÁ, M. Příprava budoucích e-učitelů na e-Instruction. Praha : AISIS, 2003. ISBN 80-239-0938-X.BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. Praha: Karlova univerzita, 2003. ISBN 80-239-0106-0.DROZD, P., KUBICOVÁ, S., DROZDOVÁ, M. Informační a komunikační technologie ve výuce přírodopisu a biologie. Ostrava : Ostravská univerzita, 2005. BÍLEK, M. Výuka chemie s počítačem. Hradec Králové : Univerzita Hradec Králové, 2005. DUHAJSKÝ, J., HOUFKOVÁ, J., BUREŠOVÁ, J. Využití Internetu ve výuce fyziky. Praha : Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0613-6.KALAŠ, I. Čo ponúkajú informačné a komunikačné technologie iným predmetom. Bratislava : Ústav informácií aprognóz školstva, 2000. ISBN 80-7098-265-5.KALAŠ, I. Modely a scenáre používania IKT v školách. Praha : Karlova univerzita, 2003. ISBN 80-239-0418-3.
Požadavky
Podle konkrétní oblasti výuky (předmětu) studenti navrhnou metodou ADDIE řešení konkrétní výukové lekce.
Garant
doc. Ing. Kateřina Kostolányová, Ph.D.
Vyučující
doc. Ing. Kateřina Kostolányová, Ph.D.doc. Ing. Kateřina Kostolányová, Ph.D.