Předmět Celoživotní učení s ICT (KIK / GPCUI)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIK / GPCUI - Celoživotní učení s ICT, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Začlenění ICT do systému celoživotního učení.Technické prostředky ve výuce.Didaktické kořeny počítačové výuky.Programované učení.Počítačem podporovaná výuka.Počítačové výukové programy.eLearning a jeho evaluace.Nové přístupy a metody v oblasti celoživotního učení.
Získané způsobilosti
Student získá:- přehled o formách celoživotního učení;- povědomí o využívání technických prostředků ve vzdělávání;- znalosti o používání ICT v celoživotním učení;- vědomosti o některých pedagogických východiscích, teoriích a modelech výuky a učení;- schopnost navrhovat a posuzovat digitální výukové materiály;- způsobilost vytvořit a následně evaluovat eLearningové kurzy;- kompetence tvorby vzdělávacích projektů.
Literatura
ZLÁMALOVÁ, H. Distanční vzdělávání a e-learning: učební text pro distanční studium. Praha: Univerzita J. A. Komenského, 2008. ISBN 978-80-86723-56-3.KAPOUNOVÁ, J. Evaluace eLearningu - systémový přístup. Ostrava, 2012. ISBN 978-80-7464-121-3.KAPOUNOVÁ, J., PAVLÍČEK, J. Počítače ve výuce a učení. Ostrava: Ostravská univerzita, 2003. ISBN 80-7042-265-3.KAPOUNOVÁ, J. Počítačem podporovaná výuka. Ostrava: Ostravská univerzita, 2012. BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. Praha : Karlova univerzita, 2003. ISBN 80-239-0106-0.Bertrand, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.PAVLÍČEK, J. Aplikační software pro vývoj courseware. Ostrava: Ostravská univerzita, 2004. MAŠEK, J., MICHALÍK, P., VRBÍK, V. Otevřené technologie ve výuce. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2004. ISBN 80-7043-254-3.PRŮCHA, J., MAREŠ, J., WALTEROVÁ, E. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 2009. ISBN 80-7178-029-4.BRDIČKA, B. Technologie ve škole 21. století. Dostupný z WWW: http://www.slideshare.net/bobr/vzdlvac-technologie-21-stolet-prezentace, 2010. Poláková, E. Úvod do technológie vzdelávania. Nitra: UKF, 1997.
Požadavky
- samostatné studium doporučených literárních pramenů;- vyhledávání relevantních informací a zdrojů;- úspěšné řešení didaktických testů a korespondenčních úloh;- zpracování seminární práce a její prezentace - eLearningový projekt;- osobní individuální konzultace včetně emailové komunikace s vyučující.
Garant
doc. RNDr. Jana Kapounová, CSc.
Vyučující
doc. RNDr. Jana Kapounová, CSc.