Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika matematiky 1 (KMD / 2IMA1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMD / 2IMA1 - Didaktika matematiky 1, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednášky:- Úvodní informace.Předmět a metody DM.- Vyučování matematické činnosti. Konstruktiviský a transmisivní edukační styl.- Metoda VOBS. Teorie proceptu.- Důkazy matematických vět.- Aplikace teorie.- Organizace vyučování matematice.Cvičení:Základní didaktické problémy a řešení slovních úloh v oblasti:- Číslo ve vyučování na ZŠ.- Číslo, proměnná, číselné a algebraické výrazy na ZŠ.- Slovní úlohy na ZŠ.- Rovnice a nerovnice na ZŠ.- Závislosti a funkce.

Získané způsobilosti

Student:- se orientuje v metodách didaktiky matematiky;- dokáže popsat konstruktivistický a transmisivní přístup k výuce matematiky;- dokáže popsat základní didaktické problémy na ZŠ při řešení úloh v oblasti témat: číslo, číselné obory, proměnná, algebraické výrazy, rovnice, nerovnice, závislosti a funkce.- rozvíjí kompetenci oborově-předmětovou;- rozvíjí kompetence didaktické;- rozvíjí kompetence sociálně-komunikativní;- rozvíjí kompetence obecně-pedagogické;- rozvíjí kompetence manažerské a legislativní.

Literatura

Květoň, P. Cvičení z didaktiky matematiky. Skripta PdF OU, 2006. ISBN 80-7042-171-1.Hejný, M., Kuřina, F. Dítě, škola a matematika. Portál Praha, 2001. ISBN 80-7178-581-4.Hejný, M., Novotná, J., Stehlíková, N. Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. UK Praha, 2004. ISBN 80-7290-189-3.Květoň, P. Kapitoly z didaktiky matematiky I. Skripta PF Ostrava, 1990. Květoň, P. Kapitoly z didaktiky matematiky II. Skrpita PF Ostrava, 1986. Květoň, P. Kapitoly z didaktiky matematiky III. Skripta PF Ostrava, 1990. Petty, G. Moderní vyučování . praha, 1996. Fuchs, E. a kol. Postavení matematiky ve školním vzdělávacím programu Základní vzdělávání. Praha, Prometheus, 2006. Hejný, M. Vyučování matematice orientované na budování schémat: Aritmetika 1. stupně. Praha: UK Praha, 2014. Metodický časopis matematika-fyzika-informatika. Platné učebnice matematiky pro 6.-9. r. ZŠ. Hejný, M., Krpec, R. Alternativní koncepce výuky aritmetiky na 1. st. ZŠ. Ostravská univerzita, 2013.

Požadavky

Aktivní účast na seminářích, vypracování všech zadaných úkolů. Předpokládají se znalosti podmiňujících předmětů. Hodnocení:51 - 100 bodů splnil0 - 50 bodů nesplnil

Garant

RNDr. Radek Krpec, Ph.D.RNDr. Renáta Zemanová, Ph.D.

Vyučující

RNDr. Radek Krpec, Ph.D.RNDr. Renáta Zemanová, Ph.D.RNDr. Radek Krpec, Ph.D.