Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika matematiky 3 (KMD / 2IMA3)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMD / 2IMA3 - Didaktika matematiky 3, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Cvičení:tématické okruhy:- Kombinatorika a pravděpodobnost na ZŠ.- Finanční matematika na ZŠ.- Goniometrické a trigonometrické funkce.- Argumentace, logika a důkazy.Semináře:Praktické seznámení s dokumenty a výukovou činností na ZŠ:- Seznámení se vzdělávacími programy v současné ZŠ, jejich srovnání a specifika. Povinná pedagogická dokumentace. Učební plány, tématické plány. Činnost předmětových komisí na škole. Individuální nápravná péče, specifické poruchy učení. Standard vzdělávání v matematice.- Učebnice a učební texty v matematice a jejich použití. Vhodný výběr učebnic v široké nabídce. Doplňková literatura pro žáky a učitele. Sešity a funkčnost zápisu do nich. Domácí úkoly v matematice.- Prověřování vědomostí, schopností a dovedností žáků (ústní a písemné), druhy matematických prověrek a způsob jejich zadávání. Příprava prověrky (praktické ukázky z aritmetiky, algebry a geometrie), zásady pro jejich sestavování. Zařazení prověrek v hodinách matematiky. Kontrolní písemné práce. Graduované testy.- Hodnocení a klasifikace, jeho objektivita. Vyvození závěrů ze zjištěných nedostatků. Klasifikace žáků se specifickými poruchami učení. Komisionální zkoušení.- Praktické ukázky a opravy testů žáků. Systém hodnocení a sjednocení klasifikace.

Získané způsobilosti

Student:- je schopen připravit se na vyučovací hodinu;- je seznámen se školskými vzdělávacími programy a rámcovým vzdělávacím programem;- je seznámen s možnostmi výběru učebnic a doplňkové literatury ve výuce na ZŠ;- je seznámen s osnovami matematiky a základními tématickými celky;- je seznámen s možnostmi prověřování vědomostí žáků, provádění hodnocení a klasifikace;- rozvíjí kompetenci oborově-předmětovou;- získává kompetence didaktické;- rozvíjí kompetence sociálně-komunikativní;- rozvíjí kompetence obecně-pedagogické;- rozvíjí kompetence manažerské a legislativní.

Literatura

Květoň, P. Cvičení z didaktiky matematiky. Skripta PdF OU, 2006. ISBN 80-7042-171-1.Hejný, M., Kuřina, F. Dítě, škola a matematika. Portál Praha, 2001. ISBN 80-7178-581-4.Hejný, M., Novotná, J., Stehlíková, N. Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. UK Praha, 2004. ISBN 80-7290-189-3.Květoň, P. Kapitoly z didaktiky matematiky I. Skripta PF Ostrava, 1990. Květoň, P. Kapitoly z didaktiky matematiky II. Skrpita PF Ostrava, 1986. Květoň, P. Kapitoly z didaktiky matematiky III. Skripta PF Ostrava, 1990. Petty, G. Moderní vyučování . praha, 1996. Fuchs, E. a kol. Postavení matematiky ve školním vzdělávacím programu Základní vzdělávání. Praha, Prometheus, 2006. Hejný, M. Vyučování matematice orientované na budování schémat: Aritmetika 1. stupně. Praha: UK Praha, 2014. Metodický časopis matematika-fyzika-informatika. Platné učebnice matematiky pro 6.-9. r. ZŠ. Hejný, M., Krpec, R. Alternativní koncepce výuky aritmetiky na 1. st. ZŠ. Ostravská univerzita, 2013.

Požadavky

U zkoušky se prověřuje zvládnutí teorie v rozsahu přednášky (viz anotace)a také znalost řešení praktických úloh v rozsahu cvičení k této přednášce. Zkoušku je možno absolvovat pouze po splnění podmínek stanovených vyučujícím (docházka do cvičení, výsledky průběžných testů, vypracování a odevzdání seminárních prací, apod.). Předpokládají se znalosti podmiňujícího předmětu. Hodnocení:91 - 100 bodů A81 - 90 bodů B71 - 80 bodů C61 - 70 bodů D51 - 60 bodů E0 - 50 bodů F

Garant

RNDr. Radek Krpec, Ph.D.

Vyučující

RNDr. Radek Krpec, Ph.D.