Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Matematika s didaktikou (KMD / 5SZZ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMD / 5SZZ - Matematika s didaktikou, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

ARITMETIKAVýroková a predikátová logikaIntuitivní teorie množinBinární relace v množiněKardinální, ordinální čísla a Peanova množina a jejich didaktické aspekty.Binární operace v množině a jejich vlastnostiDesítková soustava a číselné soustavy o jiných základech.Dělitelnost v oblasti celých číselGEOMETRIEPlanimetrieStereometrieVzájemná poloha bodů, přímek a rovin v rovině a prostoruGeometrická zobrazeníMíra geometrických útvarůDIDAKTIKA MATEMATIKYSémantická a strukturální představa čísla: číslo jako stav, mnohost, veličina, adresa, operátor.Binární operace v aritmetice na 1. st. ZŠAlgoritmy a vývojové diagramy ve výuce na 1. st. ZŠNeurčité rovnice a jejich využití ve výuce na 1. st. ZŠGeometrická struktura: geometrická osobnost, modely geometrických osobností, jevy průvodní geometrických osobností, vztahy mezi jevy průvodními, společenství a partnerství geometrických osobností, geometrické osobnosti v učivu 1. st. ZŠTeorie generického modelu: koncept, proces, amalgám; etapizace poznávacího procesu - motivace, izolované modely, generický model (konceptuální, procesuální), abstraktní poznatek; formální poznatek, edukační styly v matematice, konceptualizace procesu v aritmetice, procept.Aritmetika versus geometrie: porovnání struktury, nástrojů, jazyků a edukačních strategií.Vyučování metodou budování schémat (prof. M. Hejný) a konstruktivisticky pojatá výuka.Aritmetická prostředí v matematice 1. st. ZŠ, jejich význam a využití ve vazbě na konkrétní geometrická témata, práce s učebnicovou řadou a pomůckami M. Hejný a kol. Matematika pro 1. - 5. ročník ZŠ: Děda Lesoň, Autobus a Krokování, Hadi, Pavučiny, Šipkové grafy, Násobilkové čtverce a Sčítací trojúhelníky, Biland.Geometrická prostředí v matematice 1. st. ZŠ, jejich význam a využití ve vazbě na konkrétní geometrická témata, práce s učebnicovou řadou a pomůckami M. Hejný a kol. Matematika pro 1. - 5. ročník ZŠ: origami, dřívka, parkety, geoboard, čtvercová mříž, krychlové stavby.Slovní úlohy v matematice 1. st. ZŠ, řešení a tvorba slovních úloh, antisignál, práce s chybou v žákově řešení, slovní úloha jako diagnostický nástroj.Celek a část ve výuce matematiky 1. st. ZŠ, kmenový zlomek, zlomek, desetinné číslo, procento.Hlavní tahy matematiky jednotlivých ročníků 1. st. ZŠ (matematika po ročnících s aplikací v prostředích)Klíčové obsahy matematiky jednotlivých ročníků 1. st. ZŠ (matematika po tématech s aplikací v prostředích)Individualizace a diferenciace ve výuce matematiky 1. st. ZŠMatematické kroužky, soutěže a testování pro 1. st. ZŠHodnocení výsledků žáků v matematice 1. st. ZŠReflexe a sebereflexe hodin matematiky 1. St. ZŠŠkolní dokumentace s aspektem na matematiku 1. st. ZŠ - RVP, ŠVP, tematický plán, týdenní plánŠkolní legislativa s aspektem na matematiku 1. st. ZŠ

Literatura

viz literatura k jednotlivým povinným předmětům Katedry matematiky s didaktikou PdF OU.

Požadavky

Aktuální výkon studenta hodnotí tříčlenná zkušební komise, postupuje v souladu se Studijním a zkušebním řádem OU.

Garant

doc. RNDr. Pavel Květoň, CSc.