Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Rozvoj číselných a prostorových představ (KMD / ARP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMD / ARP - Rozvoj číselných a prostorových představ, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Předmět rozvíjí teoretické znalosti kognitivních procesů dítěte ve věku 0 - 7 let v oblasti vnímání kvantity (množství a počet) a prostoru (rovina a trojrozměrný prostor) a praktické aplikace těchto znalostí do manipulativních činností vhodných pro jednotlivá pásma dané věkové kategorie s cílem maximálního rozvoje číselných a prostorových představ dítěte na jeho individuální úrovni. Metodicky uplatňuje teorii budování matematických schémat.

Získané způsobilosti

Vedení učitelů MŠ a rodičů v přípravě dětí v oblasti rozvoje číselných a prostorových představ s důrazem na individuální předpoklady pro dosažení maximální úrovně.

Literatura

Bednářová, J., Šmardová, V. Co by mělo umět dítě před vstupem do školy. BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku - Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno : Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1829-0.Hejný, M., Jirotková, D., Slezáková - Kratochvílová, J. Matematika pro 1. ročník ZŠ. Bednářová, J. Počítání soba Boba 1, 2, 3 - Cvičení pro rozvoj matematických schopností a logického myšlení. Kaslová, M. Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. kolektiv autorů. Šimonovy pracovní listy 1, 2, 6, 7,8,13, 16,17.

Požadavky

- aktivní účast ve výuce, - zpracování a prezentace zadaného tématu - hodnocení zápočtu: 0 - 50 bodů nezapočteno, 51 - 100 bodů započteno

Garant

RNDr. Renáta Zemanová, Ph.D.

Vyučující

RNDr. Renáta Zemanová, Ph.D.