Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Průběžná profesní praxe 2 (KOV / 22RX2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOV / 22RX2 - Průběžná profesní praxe 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Studenti absolvují podle časového plánu průběžnou pedagogickou praxi ve stanovených základních školách, absolvují náslechy a pedagogické výstupy podle pokynů oborového didaktika, následně provádějí spolu s cvičným učitelem a oborovým didaktikem analýzu a hodnocení výuky. Průběžně se komplexně seznamují s chodem školy a dalšími pracovními povinnostmi pedagoga.

Získané způsobilosti

Během průběžné praxe student:- provádí didaktickou analýzu učiva- připravuje a realizuje projekt vyučovací hodiny - pozoruje vyučovací výstupy ostatních kolegů- analyzuje vyučovací proces po stránce odborné i metodické- diskutuje v seminární skupině o naplnění výchovně vzdělávacích cílů, vhodnosti využití didaktických forem, metod a prostředků- srovnává a hodnotí vyučovací výstupy ostatních kolegů- sebereflektuje svůj pedagogický výstup po stránce odborné, metodické i hlediska pedagogické komunikace a interakce

Literatura

ŠVEC,V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova univerzita, 1998. ŠŤÁVA, J. Pedagogická praxe budoucích učitelů na PdF MU v Brně. Pedagogické spektrum 3/4, 2004, s. 58-62. Bratrislava, 2004. ČAPEK R. Pedagogická praxe pro studenty (alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky). Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc : UP, 1998. MAREŠ,J., SLAVÍK,J., SVATOŠ,T., ŠVEC,V. Učitelovo pojetí výuky. Brno: MU,, 1996. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1997. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. ŠIMONÍK, O. Oborové didaktiky a pedagogická praxe. In Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. [CD ROM]. Brno : MU, 2004. KURELOVÁ, M. A KOL. Pedagogika II. Kapitoly z obecné didaktiky. Ostrava, PdF OU, 1999. KALHOUS, Z., OBST, O. A KOL. Školní didaktika. Sekundární škola. Praha: Portál, 2002. MALACH, J. Základy didaktiky. Ostrava : Ostravská univerzita, 2003.

Požadavky

Absolvování průběžné praxe (náslechů) ve stanovené době a časovém rozsahu, písemné zpracování hospitačních záznamů, aktivní vystupovaní při rozborech shlédnutých vyučovacích hodin občanské výchovy. (účast hodnocena 40 body)Studenti, kteří danou vyučovací hodinu vedou, si připraví projekt vyučovací hodiny, který před její realizací konzultují s cvičným a s oborovým didaktikem. (hodnoceno 60 body)51 - 100 bodů - započteno0 - 50 bodů - nezapočteno

Garant

PhDr. Denisa Labischová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Denisa Labischová, Ph.D.PhDr. Denisa Labischová, Ph.D.