Předmět Souvislá profesní praxe (KOV / 22RX3)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOV / 22RX3 - Souvislá profesní praxe, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Studenti absolvují podle časového plánu pětitýdenní souvislou pedagogickou praxi na zvolené základní škole, případně víceletém gymnáziu. Řídí se pokyny oborového didaktika a cvičného učitele praxe. Posluchači prostudují základní kurikulární dokumenty a seznámí se s dalšími dostupnými materiály o dané škole a žácích. Hospitují ve výuce cvičného učitele (minimálně 1 hodina v každé třídě) a sami vyučují 25 hodin občanské výchovy. Provádějí spolu s cvičným učitelem rozbor svých pedagogických výstupů. Průběžně se komplexně seznamují s chodem školy a dalšími pracovními povinnostmi pedagoga a aktivně na nich participují (pedagogický dozor, práce ve školní knihovně, kulturní akce školy apod.).
Získané způsobilosti
Během souvislé profesní praxe student:- seznamuje se s kurikulárními dokumenty a s pedagogickou dokumentací žáků a tříd - poznává běžný chod základní školy a aktivně na něm participuje (pedagogický dozor, práce ve školní knihovně, kulturní akce školy apod.).- pozoruje pedagogickou činnost cvičného učitele- provádí didaktickou analýzu učiva- připravuje a realizuje projekty vyučovacích hodin občanské výchovy - analyzuje vyučovací proces po stránce odborné i metodické- diskutuje s cvičným učitelem o naplnění výchovně vzdělávacích cílů, vhodnosti využití didaktických forem, metod a prostředků- sebereflektuje svou výchovně vzdělávací činnost po stránce odborné, metodické i hlediska pedagogické komunikace a interakce- vytváří pedagogické portfolio pro předmět občanská výchova
Literatura
ŠVEC,V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. ŠŤÁVA, J. Pedagogická praxe budoucích učitelů na PdF MU v Brně. Pedagogické spektrum 3/4, 2004, s. 58-62. Bratrislava, 2004. Čapek R. Pedagogická praxe pro studenty (alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky). PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. MAREŠ,J., SLAVÍK,J., SVATOŠ,T., ŠVEC,V. Učitelovo pojetí výuky. Brno: MU, 1996. ISBN 80-210-1444-X.PETTY, G. Moderní vyučování. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. ŠIMONÍK, O. Oborové didaktiky a pedagogická praxe. In Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. [CD ROM]. Kurelová, M., Kantorková, H., Kozelská, Z., Malach, J., Jurdin, R. Pedagogika II. Kapitoly z obecné didaktiky. Ostrava: PdF, 1999. KALHOUST, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha : Portál, 2001. MALACH, J. Základy didaktiky.
Požadavky
Absolvování souvislé profesní praxe v požadovaném rozsahu hodin. (hodnoceno 50 body) Studenti oborovému didaktikovi předloží portfolio, jehož součástí budou protokoly z hospitovaných hodin, písemně zpracované přípravy všech vyučovaných hodin, materiály připravené pro výuku (např. metodické pracovní listy, vlastní didaktické testy, mentální mapy, ikonografická média apod.) nebo související s další činností studenta na praxi, písemná sebereflexe souvislé praxe. (hodnoceno 50 body). Podmínkou udělení zápočtu je kladná hodnotící zpráva o působení studenta na dané škole, vypracovaná cvičným učitelem praxe a podepsaná ředitelem školy.51 - 100 bodů - započteno0 - 50 bodů - nezapočtenoUdělení zápočtu podmíněno včasným zajištěním a zpětným odevzdáním smluvní dokumentace pro výkon praxe na dané instituci.
Garant
PhDr. Denisa Labischová, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Denisa Labischová, Ph.D.