Předmět Didaktika OV 2 (KOV / 2IDA2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOV / 2IDA2 - Didaktika OV 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Vyučovací formy ve výuce OV2. Motivace ve výuce OV3. Vyučovací metody OV: klasifikace metod a jejich využití ve výuce OV4. Aktivizační metody ve výuce OV5. Projektové vyučování, příklady projektů OV a projektů integrujících vzdělávací obsah OV s jinými předměty6. Didaktická média ve výuce OV: klasifikace a využití ve výuce OV7. Textová média8. Vizuální a grafická média9. Auditivní média10. Audiovizuální média11. Film ve výuce občanské výchovy12. Mediální výchova13. Moderní technologie ve výuce OV, interaktivní výuka14. Kultivace historického vědomí v rámci OV
Získané způsobilosti
Po absolvování předmětu student:- charakterizuje, správně volí a všestranně používá jednotlivé vyučovací formy, metody a didaktická média- dovede vhodně motivovat žáky- řídí analýzu a interpretaci textových, grafických, vizuálních a audiovizuálních médií- popíše hlavní principy mediální výchovy jakožto průřezového tématu RVP ZV- kriticky pracuje s informacemi nejrůznějšího typu a orientuje se v současné mediální produkci- zpracovává plán výukového projektu a obhajuje ho
Literatura
Hořejšová, D. Didaktika občanské nauky a základů společenských věd. Praha 2004. LABISCHOVÁ,D.:. Historical Consciousness in School Education. Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita, Ostrava, 2013. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2.vydání, 2002. ISBN 80-7178-631-4.Petty, G. Moderní vyučování. Praha 2004. Pavlíček, J. - Petrucijová, J. Profesionalizace vzdělávání učitelů občanské výchovy. PedF OU, ostrava 2004. Labischová, D. - Gracová, B. Příručka ke studiu didaktiky dějepisu. Filozofická fakulta Ostravské iniverzity v Ostravě 2008. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. VÚP, Praha 2005. KALHOUS, Z. - OBST, O.:. Školní didaktika. Praha, 2002. KRATOCHVÍLOVÁ, J. Tvorba ŠVP - krok za krokem. Brno, 2006. Piťha, P. Úvod do výchovy k občanství : knížka pro učitele a veřejnost. Praha 1992. STANĚK, A. Výchova k občanství a evropanství. Olomouc 2007. STANĚK, A., MEZIHORÁK, F. Výchova k občanství pro 21.století. Praha 2008. KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R. Vyučování jako dialog. Praha : Grada Publishing, 2007. MAŇÁK, J. - ŠVEC, V. Výukové metody. Brno, 2003. Čapek, R. - Lorencovič, J. - Ševčíková, V. Čítanka textů k rámcově vzdělávacímu orgramu pro základní vzdělávání. PedF OU, Ostrava 2008. Dopita, M. Nové horizonty výchovy k občanství: kurikulum kurzu pro studenty vysokých škol. Univerzita Palackého, Olomouc 2001. DOPITA, M. a kol. Občan ve 21.století - kompetence výchovy k občanství. Bratislava : Rada Európy, 2003. Pavlíček, J., - Petrucijová, J. Profesionalizace vzdělávání učitelů občanské výchovy. PedF OU, Ostrava 2004. DOPITA, M. - STANĚK, A. RVP v praxi učitele výchovy k občanství - se zaměřením na potírání rasové a národnostní nesnášenlivosti. Univerzita Palackého, Olomouc, 2005. DOPITA, M. - STANĚK, A. RVP v praxi učitele výchovy k občasntví - se zaměřením na potírání rasové a národnsotní nesnášenslivosti. Univerzita Palackého, Olomouc 2005. Dopita, M. - Hrachovcová, M. Výchova k demokracii v transformující se společnosti. Univerzita Palackého, Olomouc 2001. Procházková, I. - Raabová, E. Výchova k občanství a demokracii : ukázky úloh a náměty pro výuku občanské výchovy. ÚIV, Praha 2008. Šišková, T. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha 2008. KLIMSZOVÁ, S.:. Anglicko - český / česko - anglický slovník. PdF OU, Ostrava, 2013. LABISCHOVÁ,D.:. Empirical Research on Historical Consciousness in History Didactics, Its Possibilities and Perspectives. Vol. 25, No. 3, 2011, s. 262?271. New Educational Review, 2011. LABISCHOVÁ, D.:. Factors Shaping the Historical Consciousness of Pupils, Students and Teachers in Czech Schools. Vol. 29, Nr. 3, 2012, s. 148-161. New Educational Review, 2012.
Požadavky
1. Aktivní účast na semináři (povoleny dvě absence, další případnou nepřítomnost nutno omluvit s uvedením závažného důvodu) - hodnoceno 10 body2. Aktivní příprava na výuku dle pokynů - hodnoceno 10 body3. Pedagogický výstup před pracovní skupinou (hodnoceno 50 body)4. Pohovor na vybrané téma vztahující se k probírané problematice v anglickém jazyce (hodnoceno 30 body) 51 - 100 bodů - započteno0 - 50 bodů - nezapočtenoUznání předmětu v návaznosti na zahraniční studijní pobyty studentů OU: předmět může být uznán za adekvátní předmět úspěšně absolvovaný na zahraniční VŠ.
Garant
PhDr. Denisa Labischová, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Denisa Labischová, Ph.D.PhDr. Denisa Labischová, Ph.D.