Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Etika a etická výchova 2 (KOV / 33EVB)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOV / 33EVB - Etika a etická výchova 2, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Hlavní témata přednášek:1. Základní pojmy sociální etiky.2. Filozoficko etické problémy práce.3. Profesní etika.4. Teorie mravní výchovy.5. Narativní etika6. Komunikativní etika. Dialogický principHlavní témata náplně práce v seminářích:1. Spravedlnost ve společnosti a ve školství.2. Tolerance v multikulturní společnosti.3. Média, násilí, výchova. Mediální pedagogika.4. Profesní etika pedagogů.5. Mravní výchova z hlediska psychoanalýzy. Etická dimenze sexuální výchovy.6. Volitelná témata:- Ekologická výchova- Výchova k odolnosti vůči reklamě- Spotřebitelská etika

Získané způsobilosti

Na konci kurzu student- zná základní pojmy profesní etiky,- získává citlivost na etické problémy,- kriticky rozeznává osobní problémy od společenských a profesních,- nacvičuje kultivovaný projev,- prezentuje odborné znalosti,- je způsobilý diskutovat a argumentovat.

Literatura

Brezinka, W.: Filozofické základy výchovy. Zvon, Praha 1996. Dorotíková, S.: Filosofie - výchova - hodnoty. Sborník k významnému životnímu jubileu Prof. PhDr. Jaroslavy Peškové, CSc. PdF UK, Praha 1999. Dorotíková, S.: Filosofie hodnot. Problémy lidské existence, poznání a hodnocení. PdF UK, Praha 1998. Etika pro učitele. Sborník PdF UP, Olomouc 1994. Günzler, C.: Ethik und Erziehung. Kohlhammer, Stuttgart 1988. Heidbrink, H.: Psychologie morálního vývoje. Portál, Praha 1997. Henrikson, J.-O., Vetlesen, A. J.: Blízké a vzdálené. Albert, Boskovice 2000. Hodovský, I.: Úvod do etiky. UP, Olomouc 1992. Kohák, E.: Člověk, dobro a zlo. Ježek, Praha 1995 (dotisk 1999). Luknič, A. S.: Štvrtý rozmer podnikania, SAP, Bratislava 1994. Pelcová, N.: Vzorce lidství: filosofie o člověku a výchově. ISV, Praha 2001. Rabušicová, M.: K sociologii výchovy, vzdělávání a školy. MU, Brno 1991. Rabušicová, M.: Otázky rovnosti a nerovnosti vzdělávacích příležitostí. In: Sborník prací MU Brno, I., 26, Brno 1992, s. 59 - 70. Rýdl, K.: K problematice dokonalosti a rovnosti v rámci školské reformy. In: Dítě, výchova a kulturní proměny světa. Sborník PdF UK, Praha 1995, s. 87 - 92. Schmidt, H.: Didaktik des Ethikunterrichts I., II. Kohlhammer, Stuttgart 1983.

Požadavky

Pravidelná příprava a aktivní účast na cvičeních (70%). (hodnoceno 40 body)Osobní vklad studenta během cvičení, prezentace a názory. Zápočtový test. (hodnoceno 60 body)91 - 100 bodů - A - 181 - 90 bodů - B - 1,571 - 80 bodů - C - 261 - 70 bodů - D - 2,551 - 60 bodů - E - 30 - 50 bodů - F - 4Uznání předmětu v návaznosti na zahraniční studijní pobyty studentů OU: předmět může být uznán za adekvátní předmět úspěšně absolvovaný na zahraniční VŠ.

Garant

PhDr. ThDr. Lucjan Klimsza, PhD.

Vyučující

PhDr. ThDr. Lucjan Klimsza, PhD.PhDr. ThDr. Lucjan Klimsza, PhD.