Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Interkulturní vzdělávání (KOV / 33KVZ)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOV / 33KVZ - Interkulturní vzdělávání, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Teoretická východiska interkulturního vzdělávání:terminologické vymezení2. Teorie multikulturalismu (stav, proces, vědecká teorie,společenský cíl)3. Historické podmínky multikulturalismu4. Hlavní proudy multikulturalismu (pluralistický, liberální,kritický, konzervativní, esenciální, barvoslepý přístup)5. Kulturně-standardní a transkulturní přístup6. Mnohovrstevnatá identita v transkulturním pojetí IKV7. Stereotypy a předsudky8. Sociokulturní skupiny9. Vymezení multikulturní výchovy jako průřezového tématuRVP10. Možnosti implementace průřezového tématumultikulturní výchova do školního vzdělávacího programu11. Interkulturní kompetence12. Základy interkulturní komunikace13. Metody interkulturního vzdělávání

Získané způsobilosti

Po absolvování předmětu student:- charakterizuje základní pojmy z oblasti interkulturního vzdělávání- popíše hlavní principy kulturně-standardního a transkulturního přístupu- aktivně rozvíjí svou interkulturní senzitivitu vůči jinakosti- kriticky pracuje s informacemi nejrůznějšího typu- je schopen řídit interkulturní komunikaci ve třídě- uplatňuje metody interkulturního vzdělávání- sebereflektuje vlastní pedagogické hodnocení žáků - vytváří metodické pracovní listy pro výuku

Literatura

PRŮCHA, J.:. Interkulturní psychologie. Praha, 2004. MORGENSTERNOVÁ, M., ŠULOVÁ, L.:. Interkulturní psychologie. Rozvoj interkulturní senzitivity. Praha, Karolinum., 2007. PRŮCHA, J.:. Multikulturní výchova. Příručka (nejen) pro učitele. Praha, 2006. MOREE, D. a kol.:. Než začneme s multikulturní výchovou. Od skupinových konceptů k osobnostnímu přístupu. Praha, Člověk v tísni., 2008. MOREE, D.:. Czechkid: metodické náměty pro pedagogy. Praha: Britisch Council., 2007. BURYÁNEK, J.:. Interkulturní vzdělávání: příručka nejen pro středoškolské pedagogy. Praha, Lidové noviny., 2002. MISTRÍK, E.:. Multikultúrna výchova v príprave učitelov. Bratislava, 2000. ZELEŇÁKOVÁ, S.:. Multikultúrna výchova v škole. Debata a historické pramene ako prostriedky multikultúrnej výchovy vo vyučovaní dejepisu. Bratislava, 2006. CÍLKOVÁ, E., SCHÖNEROVÁ, P.:. náměty pro multikulturní výchovu: poznáváme jiné národy. Praha, Portál., 2007. LABISCHOVÁ, D.:. Stereotypy a předsudky v dynamickém pojetí interkulturního vzdělávání. In KRÁKORA, P. a kol.: Multikulturní výchova k občanství ve středoevropském kontextu. s. 69-77. Praha: Nakladatelství Epocha., 2011.

Požadavky

1. Aktivní účast na semináři (povoleny dvě absence, další případnou nepřítomnost nutno omluvit s uvedením závažného důvodu).(hodnoceno 20 body)2. Aktivní příprava na výuku dle pokynů.(hodnoceno 30 body)3. Prezentace zvoleného tématu k problematice interkulturního vzdělávání v PowerPointu (cca 20 min - 15 až 20 snímků s využitím vizuálních prvků) (hodnoceno 50 body)51 - 100 bodů - započteno0 - 50 bodů - nezapočteno

Garant

PhDr. Denisa Labischová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Denisa Labischová, Ph.D.PhDr. Denisa Labischová, Ph.D.