Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Formy a prostř. rozvíj. akt. participace (KOV / FPRAP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KOV / FPRAP - Formy a prostř. rozvíj. akt. participace, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Průřezové téma RVP Výchova demokratického občana - tematické okruhy, očekávané výstupy, interdisciplinární vazby2. Kultura školy a školní klima3. Škola jako model demokratického společenství4. Nástroje demokracie ve třídě a ve škole5. Význam aktivního zapojení žáků do žákovské samosprávy6. Školní parlament I. - příprava a organizace7. Školní parlament II. - kompetence, výbory, volby a volební kampaň8. Školní parlament III. - role učitele, aktivity žáků9. Školní parlament IV. - evaluace a evaluační metody10. Školní parlament V. - příklady dobré praxe11. Aktivizační dialogické metody rozvíjející komunikativní a argumentační dovednosti12. Kritické myšlení, sebereflexe a sebehodnocení13. Formy participace žáků na životě místní komunity

Získané způsobilosti

Po absolvování kurzu student:- vymezí cíle, klíčové kompetence, tematické okruhy a očekávané výstupy průřezového tématu RVP Výchova demokratického občana- motivuje žáky k aktivní účasti na občanském životě- podporuje demokratickou atmosféru třídy- systematicky vede žáky k aktivnímu postoji v obhajování a dodržování lidských práv a svobod- rozvíjí u žáků schopnost podílet se na rozhodnutích celku s vědomím vlastní odpovědnosti- uplatňuje vyučovací metody podporující kritické myšlení, věcnou argumentaci, prezentaci a obhajování vlastních názorů a respektování názorů druhých - vychovává žáky k úctě k zákonům- zná principy, organizační strukturu a formy činnosti třídní samosprávy a školního parlamentu

Literatura

POL, M. - RABUŠICOVÁ, M. - NOVOTNÝ, P. a kol. Demokracie ve škole. Brno 2006. KJAERGAARD, E.; MARTINENIENE, R. Pětkrát hurá demokracii. Praha 1997. HOTOVÝ, Filip a kol. POLITEIA - výukové a metodické materiály k průřezovému tématu Výchova demokratického občana. Praha: 2008. www.gemini-praha.org. www.politeia.cz. www.rvp.cz. KREJČOVÁ, V.; KARGEROVÁ, J. Začít spolu. Praha 2005. HAVLÍNOVÁ, M. a kol. Program podpory zdraví ve škole, rukověť projektu Zdravá škola, Praha 1998. SCHOENEBECK, H. Škola s přívětivou tváří. Pardubice 2001. www.schoolcouncils.org. www.schoolcouncilswales.org.uk.

Požadavky

1. Aktivní účast na semináři (hodnoceno 50 body)2. Příprava a prezentace konkrétního výukového projektu pro ZŠ před seminární skupinou (PowerPoint - cca. 15 snímků) (hodnoceno 50 body)51 - 100 bodů - započteno0 - 50 bodů - nezapočteno

Garant

ThDr. Józef Szymeczek, Dr.